3298
Sök

Kass Väghållning

4 001 Inlägg
26 februari 2009
men för FAAAN, lägg ner den här j*vla pajkastningen och håll er till topic!!!!!

Jag tror att det största problemet är att det är vinterdäck, men sen är det som flera skrivit,
komfort = mjuka bussningar vilket inte är speciellt optimalt för hård körning.
Så du har både mjuka däck & mjuka bussningar vilket gör att den känns svajig i höga hastigheter

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

BMW ///M3
404 Inlägg
27 februari 2009
vet inte hur det är på din v70 men det sitter väll nån form av krängningshämmare på ? en kompis volvo beter sig exakt likadant men de beror på krängningshämmaren har vi kommit fram till.. smile

Avstängd
914 Inlägg
27 februari 2009
Bil-fantasten skrev:
alla volvo och saab har kass väghållning. Provkör en Audi Bmw eller MB som är gjorda för köras fort osv på autobahn mm. helt annan klass på bilar

I think you might be retarded smile

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

32 Inlägg
27 februari 2009
Trådstartare
laaaarsson skrev:
vet inte hur det är på din v70 men det sitter väll nån form av krängningshämmare på ? en kompis volvo beter sig exakt likadant men de beror på krängningshämmaren har vi kommit fram till.. smile

Hej
I mitt fall att bilen slingrar sig både hö-vä vid gas pådrag.
Var att 2st av 3 motorfästen var spruckna.
Bägge länkarmar fram var busningarna ok men utmattade.

4 586 Inlägg
27 februari 2009
En så pass tung bil blir gärna svajig i högre hastigheter. en sänkning på 35-40mm så ska du se att det blir bättre. Räcker bara med fjädrar

4 586 Inlägg
27 februari 2009
Saab900Racing skrev:
Bil-fantasten skrev:
alla volvo och saab har kass väghållning. Provkör en Audi Bmw eller MB som är gjorda för köras fort osv på autobahn mm. helt annan klass på bilar

I think you might be retarded smile

Inte så konstigt att bmw samt audi känns stabilare dom dom ofta har ett sportchassi

1 062 Inlägg
27 februari 2009
jorre83 skrev:
En så pass tung bil blir gärna svajig i högre hastigheter. en sänkning på 35-40mm så ska du se att det blir bättre. Räcker bara med fjädrar

V70 är väl inte tyngre än andra kombisar i klassen som inte är det minsta svajiga i höga farter.
Såklart är något galet och det avhjälper man inte med att sänka bilen.

M.V.H.

8 883 Inlägg
27 februari 2009
Bil-fantasten skrev:

Var ju inte riktigt det han fråga efter roll

Fotograf på tierpidag.se

Sök