3424
Sök

Solfilm i framdörrarna?????

101 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
tjenare, jag undrar om det är lagligt att ha solfilm i framrutorna? vissa säger att det inte är det och vissa säger att man kan ha 20% mörkare rutor fram

192 Inlägg
1 mars 2009
inte lagligt på någe vis,,,,  får nästan inte ha orginal tonat längre,,,

//// Tommie

5 089 Inlägg
1 mars 2009
nepp.. inte lagligt någonstanns. orginaltonat får man ha. men det finns knappt i sverige

\Lindgren

101 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
tack för svaren:Dbig_smile

192 Inlägg
1 mars 2009
FLindgren skrev:
nepp.. inte lagligt någonstanns. orginaltonat får man ha. men det finns knappt i sverige

frågade på senaste besiktnig när ja torskade med mina framrutor, då "hävda" jag att det var orginaL tonat,, SVARET  jag fick var iaf " man får inte ha något tonat skickt på framrutorna i huvudtaget, orginal eller inte,,

//// Tommie

VW Ägare
1 011 Inlägg
2 mars 2009
loftom skrev:
FLindgren skrev:

frågade på senaste besiktnig när ja torskade med mina framrutor, då "hävda" jag att det var orginaL tonat,, SVARET  jag fick var iaf " man får inte ha något tonat skickt på framrutorna i huvudtaget, orginal eller inte,,

Man får ha färgtonat som jag har i min passat original men dock får man inte ha någon toning som minskar ljusinsläppet.

Henrik Eberlund

3 059 Inlägg
2 mars 2009
S Ö K !!!!

Thorssa
2 mars 2009
Smajly skrev:
S Ö K !!!!

Exakt! Fan trådar om tonade framrutor borde låsas automatiskt, måste ju dyka upp en ny tråd varannan dag!

Administratör
11 960 Inlägg
2 mars 2009
Detta har diskuterats tidigare. Använd sökfunktionen.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök