2768
Sök

Ont av pjäxa. Råd!

97 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
Ska till Tandådalen nästa vecka men får så jä-la ont i fötterna av mina pjäxor. Mest på utsidan av foten och lilltån. Är lite bredfotad, de är lagom på längden. Märket är Technica och är inte så gamla o kosta en hel del men blir inte bättre efter några säsonger. Kan man ta med dem upp och nån skidshop som kan värma dem och forma om dem eller är det bara att prova ut några nya?

Tips på märke till lite breda fötter?

1 002 Inlägg
1 mars 2009
Släng in dom i ugnen en stund och kör sen i foten och forma dom..

...

97 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
dahboy skrev:
Släng in dom i ugnen en stund och kör sen i foten och forma dom..

Ok, kanske fungerar men hur varmt ska det va då? Typ 100 grader? Vill ju inte grilla dom... tongue

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
2 mars 2009
´Äsch, grillade pjäxor kanske är gott de tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

97 Inlägg
2 mars 2009
Trådstartare
_Glenne_ skrev:
´Äsch, grillade pjäxor kanske är gott de tongue

Haha, nja jag står nog över o testar iaf... wink lol

1 002 Inlägg
2 mars 2009
jag har inte kull på vilken temp.. Men ring till någon sporthandlare och fråga alternativt åk till en och be dom lägga dom i deras "ugn".

...

Egenföretagare
2 496 Inlägg
2 mars 2009
Jag har samma problem. Plus att min hålfot är kass.
Så ska in på intersport i nästa vecka så ska vi ställa fötterna på nån data grej så ska den se exakt hur foten är uppbygd eller nått i den stilen. Sen beställer man en ny inner-sko / sula efter det !

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

97 Inlägg
2 mars 2009
Trådstartare
dahboy skrev:
jag har inte kull på vilken temp.. Men ring till någon sporthandlare och fråga alternativt åk till en och be dom lägga dom i deras "ugn".

Japp, värt ett försök... smile

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
2 mars 2009
Är det inte bättre att skaffa nya eller hyra pjäxor som är bra till dina fötter, jag vet att dom hyr ut pjäxor i Tandådalen som är mycket bra och inte så dyr.
Tänk att du får så ont att du inte kan åka skidor? inte kul.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

97 Inlägg
2 mars 2009
Trådstartare
alain skrev:
Är det inte bättre att skaffa nya eller hyra pjäxor som är bra till dina fötter, jag vet att dom hyr ut pjäxor i Tandådalen som är mycket bra och inte så dyr.
Tänk att du får så ont att du inte kan åka skidor? inte kul.

Jo, jag ska ta med mina upp o höra med dem. Men det blir nog att hyra pjäxor o testa för det förstör hela åkningen annars om man har ont. hmm

12 086 Inlägg
2 mars 2009
Vem får inte ont av fjäxor? tongue
Jag är ingen skidfantast men har väl åkt skidor iaf ett dussintal ggr och jag får lika ont o fötterna efter varje dagspass tongue

12 086 Inlägg
2 mars 2009
tsdi skrev:
Så ska in på intersport i nästa vecka så ska vi ställa fötterna på nån data grej så ska den se exakt hur foten är uppbygd eller nått i den stilen. Sen beställer man en ny inner-sko / sula efter det !

När jag köpte mina fjäxor senast så värmde dom upp hela pjäxan och sedan fick jag stoppa i foten så vart fodringen precis efter min fot. Något sånt du menar? Jag får iofs likförbannat lika ont fötterna för de tongue

Kanon..
1 473 Inlägg
2 mars 2009
Äh va fan, ni e ju bara veka om man får ont big_smile ..
Man vänjer sig ju... fast med halva livet eller nåt i skridskor med hårdast möjliga snörning kanske bidrar till att man har lite okänsligare fötter tongue

Egenföretagare
2 496 Inlägg
2 mars 2009
JapMax skrev:
tsdi skrev:

När jag köpte mina fjäxor senast så värmde dom upp hela pjäxan och sedan fick jag stoppa i foten så vart fodringen precis efter min fot. Något sånt du menar? Jag får iofs likförbannat lika ont fötterna för de tongue

Det beror på vilken typ av pjäxa det är. Värmer gör man på "glidar pjäxor" på mera prefomence inriktade så håller man inte på med sådant. Utan man byter ut sulan istället. Sen att det gör ont det är helt okej, men när det är så hålfoten får ta all belastning så kan jag säga att det gör ONT ! tongue

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

i övrigt värdelös.
613 Inlägg
2 mars 2009
leksak skrev:
Äh va fan, ni e ju bara veka om man får ont big_smile ..
Man vänjer sig ju... fast med halva livet eller nåt i skridskor med hårdast möjliga snörning kanske bidrar till att man har lite okänsligare fötter tongue

haha finns viss risk för det.. men bör ju funka likadant som när man värmer å formar skridskor..
bör ju funka iaf smile

555 Inlägg
2 mars 2009
Är det ingen som får ont i smalbenet av pjäxor? Iofs får man det bara när man GÅR med dem.

Sanizz
2 mars 2009
blöt ner ett par strumpor med varmvatten och ha dom på dig och gå runt lite hemma. Hjälpte mig

4 554 Inlägg
2 mars 2009
lär dej åk snowboard när du endå är i tandådalen ska va rätt okej att börja där skulle ja tro, slipper man gå som om man blivit påkörd 12 ggr,och snowboardboots är sjukt mycke goare wink

97 Inlägg
9 mars 2009
Trådstartare
Fixade mina pjäxor i Hundfjällets skiduthyrning vid Stadium. Blev riktigt bra. De pressade ut pjäxan i fram i sidan. Ser lite "vulgo" ut nu men de funkade perfekt att åka i så de kan jag rekomendera. smile

Men fy fan vilket uselt väder det var igår att åka. Blåste jäv-ar uppe på kalfjället. Snöa o blåste rätt bra så backarna var ju sådär. Åkte Väggen 8 ggr o det var nog den bästa av alla backar pga all snö som mota hela tiden. Åkte störtlopp typ halva Väggen så gled man nästan fram till liften igen, hehe. tongue

Sök