2708
Sök

Efterlyser: pinnbult M10x1,25 56 mm lång

Filkörning?
852 Inlägg
24 mars 2009
Trådstartare
Tjenare...

Läget är så här:

I fredags fick jag hem nya bromsskivor till min 9-3a och började tillsammans med en kopis att byta dem.
Allting vart frid och fröjd tills vi uppmärksammade att handbromsbackarna var helt utslitna och behövde bytas. sagt och gjort nya backar inhandlades och bläddrade i Haynes boken.

Lättaste sättet att byta dem var att montera väck baknavet, och man e ju inte dum nog att göra det svårare än man måste.... vilket har visat sig varit riktigt korkat...

Pinnbultarna på navet e åt hellvete, men det e ju bara att inhandla nya såna på saab tänkte vi så vi fortsatte och mecka på.

När vi kom till saab så var det inte alls så... man var tvungen att köpa helt nytt nav..... för runt 3000 kr... för ett par sabla pinnbultar... jag behöver båda naven i så fall så 6000 KR nya... det e fan inte ens tänkbart att lägga så mkt..  så jag har försökt att jaga rätt på nya pinnbultar istället..

Jag har varikt i princip överallt i hela halmstad och frågat men inte ett ända ställe har kunnat fixa fram dem...
jag e inte särskillt sugen på att köpa begagnade nav heller för den delen...

Jag undrar i alla fall om någon kan ge ett tipps på vart jag ska vända mig?

En kille på halmstad motorslip som jag snackade med sa att det var samma gängning som på grenrörsbultarna till Toyota Supra men han var osäker på om  längden stämde.

Kan någon verifiera detta?

Måtten är M10x1,25  56mm lång
Senast redigerat av Portal (24 mars 2009)

Random Hero
4 047 Inlägg
24 mars 2009
du har ju måtten, åk till nån firma som har svarv bara o be dom göra en åt dig ?

Dog food lid. Backwards

Filkörning?
852 Inlägg
24 mars 2009
Trådstartare
DusanMandick skrev:
du har ju måtten, åk till nån firma som har svarv bara o be dom göra en åt dig ?

Ja visst det hadde jag kunnat göra.. men vet inte vad jag ska leta efter...

lätt att säga åk till "nån" firma.. jag vet inte ens vad jag ska leta efter det nånstans...

dessutom känns det inte säkert att ha en vanlig gängad rundstav.. dem måste vara ordentligt härdade så man inte tappar hjulen i 190 :S

Filkörning?
852 Inlägg
24 mars 2009
Trådstartare
Är det någon som kan måtten på Toyota Supras grenrörs pinnbultar?
Behöver definitivt veta hur långa dem är så bara det hjälper lite granna.

årsmodell vet jag inte men troligtvis ska det vara en 3 liters motor

9 Inlägg

Sök