4079
Sök

volvo 745 startar ej

14 Inlägg
3 juli 2006
Trådstartare
ska fixa en 745a som inte ger nån gnista, tändmodulen är testad av en verkstad så den ska vara felfri. vet inte årsmodell men den har förgasare, tror det är en 87a. vad tror ni ???

Gorgilus addictus
4 760 Inlägg
3 juli 2006
Tändkablarna? Fördelaren? Har du kollat dom?

Allt för den där jävla hatten!

608 Inlägg
3 juli 2006
kolla fördelan, fördelarlocket, rotorn, spetsar(om de finns beror på vad de e för motor i den!) ,tändkablarna och stiften, till att börja med!

old volkswagens never die,they just get lower:D

21 761 Inlägg
3 juli 2006
Kolla även om tändspolen får spänning till stift 15.

21 761 Inlägg
3 juli 2006
jens volvo in sports skrev:
kolla fördelan, fördelarlocket, rotorn, spetsar(om de finns beror på vad de e för motor i den!) ,tändkablarna och stiften, till att börja med!

Som jag har förstått det så har alla B230 varianter brytarlös tändning.
Men motorn kan ju vara bytt iof, det vet vi inte.

34 Inlägg
4 juli 2006
Drönirettab skrev:

hade brytare på min b-230, fast det är möjligt att ja satt dit själv i fyllan eller nåt?

våga vägra framhjulsdrift

608 Inlägg
4 juli 2006
Drönirettab skrev:

e de faktiskt så yikes ja vet int säker sj. har int fundera nå desto mer på saken hmm men kan nog hända att de e så ,

old volkswagens never die,they just get lower:D

21 761 Inlägg
4 juli 2006
Jag är inte helt säker heller men på Volvo 240 forumet såg jag i ett inlägg att alla B230 och B23E har brytarlöst tändsystem.

Sök