Koppling schema: Kommer jag koppla rätt?

Flashen
12 april 2009 · 26 Inlägg

Tjena!

Håller på och kopplar in lite billjud. Jag undrar om jag kommer koppla rätt enligt kopplings schemat nedan.

http://img12.imageshack.us/img12/3718/kopplingsschema.png

ante_hedis
12 april 2009 · 457 Inlägg

jag skulle säkrat av varje steg för sig, sen skulle jag använt separata lågnivå kablar, för att kunna dela på fram och sub. annars ser de rätt ut.

Drönirettab
12 april 2009 · 21 761 Inlägg

Det ser rätt ut tycker jag, men jag hittar ingen säkring framme vid batteriet (ska vara det). Sedan funderar jag på om du bara har ritat in ett par lågnivåkablar. Två par är ju bättre för att kunna finlira litegrann med framsystem och baslåda. smile

Har inte din stereo två par lågnivåutgångar?

ante_hedis
12 april 2009 · 457 Inlägg

Drönirettab skrev:
Det ser rätt ut tycker jag, men jag hittar ingen säkring framme vid batteriet (ska vara det). Sedan funderar jag på om du bara har ritat in ett par lågnivåkablar. Två par är ju bättre för att kunna finlira litegrann med framsystem och baslåda. smile

Har inte din stereo två par lågnivåutgångar?

de va väl typ de jag skrev mr. lesdiv wink

ante_hedis
12 april 2009 · 457 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/78209/620874_kf53od.jpg

Drönirettab
12 april 2009 · 21 761 Inlägg

Jag var lite sen där ska erkännas. smile
Men du skrev ju inget om säkringen vid batteriet, bara vid stegen. wink

Senast redigerat av Drönirettab (12 april 2009)

ante_hedis
12 april 2009 · 457 Inlägg

Drönirettab skrev:
Jag var lite sen där ska erkännas. smile
Men du skrev ju inget om säkringen vid batteriet, bara vid stegen. wink

nu tog jag mig till och med tid till att rita lite tongue

Drönirettab
12 april 2009 · 21 761 Inlägg

Kopplingsblock bak vid stegen glömde du nog på ritningen.

Flashen
12 april 2009 · 26 Inlägg

ok ritade inte så tydligt då. Det är 2 olika strömkablar ifrån batteriet och båda är har en säkring inom 30 cm från batteriet.

Har tyvärr bara en lågnivå utgång från stereon och hade tänkt att dra en lågnivå kabel från ena steget till den andre via "Line out" utgång som det står på steget eller tycker ni jag ska slippa lågnivån vid stereon istället?

team_Chevy740
13 april 2009 · 101 Inlägg

Skaffa ny stereo med fler lågnivå utgångar. Det är helt klart det vettigaste.

Mvh Robert


Flashen skrev:
ok ritade inte så tydligt då. Det är 2 olika strömkablar ifrån batteriet och båda är har en säkring inom 30 cm från batteriet.

Har tyvärr bara en lågnivå utgång från stereon och hade tänkt att dra en lågnivå kabel från ena steget till den andre via "Line out" utgång som det står på steget eller tycker ni jag ska slippa lågnivån vid stereon istället?

Drönirettab
13 april 2009 · 21 761 Inlägg

Flashen skrev:
Det är 2 olika strömkablar ifrån batteriet och båda är har en säkring inom 30 cm från batteriet.

Det går förstås att göra så, men det är enklare att dra en enda grov kabeln från batteriet till ett kopplingsblock i skuffen och sedan en kabel från kopplingsblocket till vardera steg. Välj gärna ett fuseblock i skuffen, då sitter det säkringar på själva kopplingsblocket och man kan själv välja lämplig storlek beroende på stegens strömkabelarea. smile

ante_hedis gjorde om din ritning litegrann, den kan du följa. Fattas bara ett kopplingsblock i skuffen. smile

ante_hedis
13 april 2009 · 457 Inlägg

Drönirettab skrev:

Flashen skrev:
Det är 2 olika strömkablar ifrån batteriet och båda är har en säkring inom 30 cm från batteriet.

Det går förstås att göra så, men det är enklare att dra en enda grov kabeln från batteriet till ett kopplingsblock i skuffen och sedan en kabel från kopplingsblocket till vardera steg. Välj gärna ett fuseblock i skuffen, då sitter det säkringar på själva kopplingsblocket och man kan själv välja lämplig storlek beroende på stegens strömkabelarea. smile

ante_hedis gjorde om din ritning litegrann, den kan du följa. Fattas bara ett kopplingsblock i skuffen. smile

fan du ska ju va så jäkla petig med wink

Flashen
13 april 2009 · 26 Inlägg

team_Chevy740 skrev:
Skaffa ny stereo med fler lågnivå utgångar. Det är helt klart det vettigaste.

Mvh Robert


Flashen skrev:
ok ritade inte så tydligt då. Det är 2 olika strömkablar ifrån batteriet och båda är har en säkring inom 30 cm från batteriet.

Har tyvärr bara en lågnivå utgång från stereon och hade tänkt att dra en lågnivå kabel från ena steget till den andre via "Line out" utgång som det står på steget eller tycker ni jag ska slippa lågnivån vid stereon istället?

Att skaffa ny huvudenhet är uteslutet eftersom jag köpte denna rätt så nyligen. Men funkar det som jag tänkt med lågnivån? Att jag drar den från "Line out" utgången till andra steget eller ska jag splitta lågnivån vid stereon?

Drönirettab
13 april 2009 · 21 761 Inlägg

Det borde fungera bra att göra så. Signalen från lågnivåutgången på ett steg är normalt sett opåverkad, dvs den ska ge hela frekvensregistret och ha lika hög nivå som vid lågnivåingången. smile

ante_hedis
13 april 2009 · 457 Inlägg

annars finns de ju såna där y-split kablar om de inte skulle funka för dig.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang