Undrar om ljudet kommer fram lite.. Eller om det stannar kvar i skuffen. då jag nu ska ha 2st 5,25" i dörrarna fram, 2st 5,25" i dörrarna bak. 2st Lanzar OptiDrive 12" are. Gas monoblock. Fram och baksystem i dörranra kommer att bestå av Lanzar från Brl. Men jag tänkte då att för enkelhetens skull kanske sätta i 2st Lanzar 6x9or i baljorna också. Så det låter hyffsat bra om man öppnar skuffen på bilen.
Men som sagt. Kommer ljudet från 6x9orna fram något med tanke på basarna??
Det blir säkerligen mycket bättre ljud inne i bilen om du bygger en hatthylla och sätter de där. Om du har de i baljorna och 2 st 12" som pumpar så tror jag nog inte att de kommer att höras så mycket. Har du de där emot i en hatthylla så får du bättre ljud i bilen och bra ljud när du öppnar luckan.
Köpte du BRL:s låda med dubbla Lanzar 12"? Om du gjorde det så rekomenderar jag attt du bygger en ny. Jag va inne på BRL i Örevro för några veckor sedan och provlyssnade på just den lådan och det var sämre ljud i den än en gammal PA högtalare som de hade satt i an bil baslåda. Han sa att lådan faktiskt sög och att det blir MYCKET bättre ljud med en annan låda.
Det blir säkerligen mycket bättre ljud inne i bilen om du bygger en hatthylla och sätter de där. Om du har de i baljorna och 2 st 12" som pumpar så tror jag nog inte att de kommer att höras så mycket. Har du de där emot i en hatthylla så får du bättre ljud i bilen och bra ljud när du öppnar luckan.
Köpte du BRL:s låda med dubbla Lanzar 12"? Om du gjorde det så rekomenderar jag attt du bygger en ny. Jag va inne på BRL i Örevro för några veckor sedan och provlyssnade på just den lådan och det var sämre ljud i den än en gammal PA högtalare som de hade satt i an bil baslåda. Han sa att lådan faktiskt sög och att det blir MYCKET bättre ljud med en annan låda.
okey tack. Ang basarna så är dom köpta på brl i örebro. Men inte iår. Dom fanns på brl för ca 8år sedan. Dom har gått runt här omkring till massa vänner. Men bytte till mig dom riktigt billigt för ett tag sedan. Knappt spelade. Dom är däremot våldade, alltså att dom ser skit fula ut. Men dom är extremt tåliga. Gjorda i aluminium.. Ligger på 1100w rms styck
Ska se om jag kan ta och bygga någon sorts hatthylla.
(Hatthylla) å sätta dom brevid lådan är inte heller inte helt fel.. jag satte mina i baljorna men byggde upp baljorna lite granna med en vinkel framåt lät ganska så bra faktiskt både i bilen å utanför när man spelade å blir lite snyggare än (hatthylla) tycker jag:-)