2158
Sök

Streetrace olycka.

3 650 Inlägg
25 april 2009
#61
orka kacka över en gammal tråd, snubben kunde inte köra.


Allmänt envis
12 512 Inlägg
25 april 2009
#62
tkd_rille skrev:
Rquired skrev:
Tja, så går det när man chippar upp en 100hp extra i en bil som inte hanterar orginaleffekten speciellt bra.

Volvo/FWD ägare får tolka det hur de vill. Inget ont om S40 men intercooler och ett chip gör ingen racerbil.

intercooler och chip gör inte 100 hästar mer smile bmw ägare eller vad du nu vill vara men du har fel=)

Bilen i sig hanterar originaleffekten sjukt bra.

Nae men du förstår principen, man lägger ner lite pengar på en turbobil och får en hel del extra hästar för förhållandevis lite pengar. Men man gör inte ett dugg ut väghållning eller bromsar. Finns allt för många bilar idag trimmade enligt den principen smile

Och personligen tycker jag inte att en x40 T4 hanterar sina 200hp vidare bra, rycker och sliter rejält i ratten. Och 163hpn (ingen aning om motorbeteckning) är inte mkt bättre den. Naturligtvis inga farliga bilar men det är ett otrevligt beteende, som jag inte sätter =hanterar effekten på...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Muttley
25 april 2009
#63
Rquired skrev:
tkd_rille skrev:
Rquired skrev:
Tja, så går det när man chippar upp en 100hp extra i en bil som inte hanterar orginaleffekten speciellt bra.

Volvo/FWD ägare får tolka det hur de vill. Inget ont om S40 men intercooler och ett chip gör ingen racerbil.

intercooler och chip gör inte 100 hästar mer smile bmw ägare eller vad du nu vill vara men du har fel=)

Bilen i sig hanterar originaleffekten sjukt bra.

Nae men du förstår principen, man lägger ner lite pengar på en turbobil och får en hel del extra hästar för förhållandevis lite pengar. Men man gör inte ett dugg ut väghållning eller bromsar. Finns allt för många bilar idag trimmade enligt den principen smile

Och personligen tycker jag inte att en x40 T4 hanterar sina 200hp vidare bra, rycker och sliter rejält i ratten. Och 163hpn (ingen aning om motorbeteckning) är inte mkt bättre den. Naturligtvis inga farliga bilar men det är ett otrevligt beteende, som jag inte sätter =hanterar effekten på...

tycker att v40 med 160 hk hanterar de väldigt bra de rycker och sliter inget alls i ratten:)

huh?
10 427 Inlägg
25 april 2009
#64
Rquired skrev:
Nae men du förstår principen, man lägger ner lite pengar på en turbobil och får en hel del extra hästar för förhållandevis lite pengar. Men man gör inte ett dugg ut väghållning eller bromsar. Finns allt för många bilar idag trimmade enligt den principen smile

Turbobilstrimmarens priolista baserad på egna fördomar:

1. Trimma
2. Råsänkning (typ kapade fjädrar, genomslag för minsta lilla)
3. Så stora fälgar som möjligt (däck, vad är det?tongue)
4. 3" eller större avgashalvsats
5. Så stor och tung baslåda som möjligt
6. Så många färgglada slangar under huven som möjligt
7. Dekaltrim
..
..
..
22. Bra däck
23. Nya stötdämpare
24. Bättre bromsar

moahahah wink


90 Inlägg
25 april 2009
#65
steifan skrev:
Rquired skrev:
Nae men du förstår principen, man lägger ner lite pengar på en turbobil och får en hel del extra hästar för förhållandevis lite pengar. Men man gör inte ett dugg ut väghållning eller bromsar. Finns allt för många bilar idag trimmade enligt den principen smile

Turbobilstrimmarens priolista baserad på egna fördomar:

1. Trimma
2. Råsänkning (typ kapade fjädrar, genomslag för minsta lilla)
3. Så stora fälgar som möjligt (däck, vad är det?tongue)
4. 3" eller större avgashalvsats
5. Så stor och tung baslåda som möjligt
6. Så många färgglada slangar under huven som möjligt
7. Dekaltrim
..
..
..
22. Bra däck
23. Nya stötdämpare
24. Bättre bromsar

moahahah wink

får ju säga att det är precis likadant här i lidköping, finns dock få som gör det riktigt, men långt ifrån alla. rollsad
Senast redigerat av Zaipher (25 april 2009)


Ingen himmel är så blå som min
2 978 Inlägg
25 april 2009
#66
En gissning, utan att vara insatt i olyckan som tråden handlar om eller annan liknande tråd, är att det inte har ett enda dugg med bilarna att göra. Trimmad eller ej, bytt bromsar eller ej, bytt dämpare eller ej, osv..

Problemet sitter i stolen! Tyvärr, så är det bara, oavsett hur vass eller ovass bil som kraschat.

/Mattias

218 Inlägg
25 april 2009
#67
FLindgren skrev:
så en bakhjulsdriven bil hade klarat rondellen menar du?

har jag inte sagt, syftar bara på att det är dumt att "gasa" när man inte känner till stället. färdig diskuterat.
men hoppas att han vann å att det var värt det iaf.... smile

//"Sprit ger män kvinnliga hormoner, efter några groggar kan vi varken köra bil eller hålla käften" :)


Sök