t-korset sitter ju mellan wastegate och turbo, sen går ju ena slangen upp till den som man skruvar(ställer) på, den sitter på anslutningen där det är en pil, men sen är det ju en slang över, den ovanför, vart ska den gå?
du ska bara ha pysventilen kopplad mellan slangen som går från turbo till wastegaten, tex turbo slang in vid pilen och slangen ovanför vidare till wg, sedan ställer du trycket via ratten.
Lita aldrig på bilar, och kärringar som är hårt spacklade...
t-korset sitter ju mellan wastegate och turbo, sen går ju ena slangen upp till den som man skruvar(ställer) på, den sitter på anslutningen där det är en pil, men sen är det ju en slang över, den ovanför, vart ska den gå?
tack på förhand, Mvh Daniel
Om du pyser en 850 lär risken att du smälter några kolvar, dvs spikar sönder skiten, vara enorm. Laddtryck bestäms av magnetventilen, så lurar du laddtrycket men inte soppan, lär du få byta motor ganska omgående.
Men visst, det är ju din bil...
Senast redigerat av TurbOla (26 april 2009)
"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."
P7 - Södra Skånska Regementet
Om du pyser en 850 lär risken att du smälter några kolvar, dvs spikar sönder skiten, vara enorm. Laddtryck bestäms av magnetventilen, så lurar du laddtrycket men inte soppan, lär du få byta motor ganska omgående.
Men visst, det är ju din bil...
Enormt stor risk? Snarare enormt överdriven risk. Det är nästan lättare att rasa en chipad maskin. Det är ju naturligtvis inte riskfritt, men man kan göra en hel del utan att det händer nåt.
Håller man sig runt en bar är det lungt, det går att gå högre, men då blir avgastempen lite väl hög. Volvo har ju tänkt till lite, så det finns ju en säkerhet mot överladd, och det är den delen av mappen man använder om man pyser upp trycket om man kör med ochipad box (oklart om det är chipad eller ochipad bil tråden handlar om) och man får inget direkt extra bränsle, men med tanke på hur fett de går från början så finns det att ta av. Dessutom sänks tändningen, vilket gör vinsterna med att ställa upp trycket rätt små.
Den blir ju piggare, men det är fortfarande som natt och dag om man jämför mot chip.
Experminterat en hel del med min, och det sista jag gjorde med den innan renoveringen va att rycka wg-slangen och prova vad som händer. Och det enda som hände för mig va att laddtrycksstoppet slog i. När jag rev min maskin hade jag åkt med enbart uppställt tryck ett par år utan bekymmer. Ingen av dem jag känner som ställt upp trycket på sina har haft bekymmer eller.
var enbart inkoppling jag ville veta, bilen är chippad med bsr steg 3, men laddtrycksstyrningen fungerar inte, har bytt magnetventilen och bytt styrbox utan resultat, provat min box i en annan bil och då fungerade det fint, så är min styrning som är fel, därför jag tänkt använda en ställbar.. men som sagt, den är chippad..