Bmw eller Mercedes? Håller minst lika bra som volvo och med lika dyra (billigare i vissa fall) delar. Skall du ha helförsäkring på bilen kan ifs premien sticka iväg lite, så ta prisuppgift innan du bestämmer dig.
Förbrukningen är iaf i fallet Bmw mycket lägre, men å andra sidan kan man trimma en turbo volvo/saab till ett lägre pris.
Personligen tycker jag inte om FWD-bilar med mkt effekt, det rycker och sliter i ratten på ett otrevligt vis när man trycker på. Samtidigt som bmw och MB har ett bra mkt bättre chassi, kör på en kurvig väg så vet du vad jag menar! Betydligt roligare, speciellt Bmws bilar är som ett barn på hjulafton när man kör ut på en kurvig väg. Mercedes är lika kapabla men man får känslan av att den hellre hade färdats i lite lugnare värdigt tempo istället.
Bmw har inte så stort och praktiskt bagageutrymme som volvo, men Mercedes brukar rymma en hel del. Om bmw hittar du en massa intressant på Autopower.se, ang. Mercedes vet jag inte. Men Googla så hittar du nog.
Tips på modell kan vara 328i Touring (sån jag har), eller 525 E34 Touring som rymmer lite mer. Bland Mercedes finns både C-klass (94-) och E-klass (både gamla och nya). Den "nya" E-klassen är dock den som rostar så jävligt.
Lycka till med köpet!
Senast redigerat av Rquired (3 maj 2009)
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.