2840
Sök

Rasslande ljud Audi a4 1,8t

124 Inlägg
6 maj 2009
Trådstartare
Hej på er alla. Dags att ta oskulden på detta forum då big_smile
Har en audi a4 1,8t från 95. Problemet är att det är något som rasslar från motorutrymmet.
Om man smyger upp på varvtal när man står still så hör man inget, men om man däremot trycker till snabbt på gasen när man står still, eller när man kör så hör man något rassel från typ 1500 och uppåt men de försvinner över ca 3500. Misstänker att det skulle kunna vara turbon som börjar bli dålig, men frågan är ju om de kan vara såpass så de hörs tydligt eller om det skulle kunna vara någon plåt som ligger och skallrar bara. Har inte haft möjlighet att känna hur turbon känns än, men bilen går som den ska inbildar jag mig. Möjligen lite rörigt skrivet, men vore tacksam för lite tips

66 Inlägg
7 maj 2009
Känner igen detta fenomen, har samma rasselljud på min. Fast turbon är bytt för 1500 mil sedan och går som ett skott.

Politik är konsten att leta efter problem, hitta dem överallt, ställa fel diagnos och använda fel botemedel.

Avstängd
512 Inlägg
7 maj 2009
Går kamkedja mellan kammarna, den brukar slitas på dessa motorer, sen har du kamrem som även behöver bytas när du lix river allt..

Sök