2906
Sök

Saab 9-3 -00 Sport luftsfilter

56 Inlägg
8 maj 2009
Trådstartare
Tjena gott folk är ny här på forumet och har precis börjat leka lite med min bil. Kan börja med att säga jag har sökt runt lite på forumet utan resultat så frågar!

Har som sagt en saab 9.3 -00 vill sätta dit ett sportlufts filter som är öppet, spelar ingen roll hur snyggt det blir och så bara det sitter. Frågan är den då att jag har en luftmängdmätare som sitter på originalet om jag köper mig en adapter som finns på biltema, och köper nån fräsch luftfilter kan det fungera? Eller kan mätaren ta någon sorts skada?

PS: rätta mig gärna om jag är helt ute och cyklar med vissa ordval osv.. smiletongue
Senast redigerat av mevvan (8 maj 2009)

177 Inlägg
8 maj 2009
Om du har lmm tror jag inte du behöver nån adapter.
Satte ett öppet filter på min 93 aero och det var bara att sätta rätt på.
Sen om det blir optimal placering har jag svårt att tro, det lär suga en jäkla massa varmluft.

56 Inlägg
8 maj 2009
Trådstartare
Hmm okej för jag provade att sätta dit en polares och det gick inte jag menar det gick inte att fästa den på lmm, då den går direkt in i luftburken. Och att den suger massa varmluft är inte så bra gissar jag eller roll hmm

177 Inlägg
8 maj 2009
mevvan skrev:
Hmm okej för jag provade att sätta dit en polares och det gick inte jag menar det gick inte att fästa den på lmm, då den går direkt in i luftburken. Och att den suger massa varmluft är inte så bra gissar jag eller roll hmm

Förstår inte riktigt hur du menar, men man måste ju ta bort luftburken helt.

56 Inlägg
9 maj 2009
Trådstartare
hmm nu vart jag lite små förvirrad så du menar jag ska plocka bort luftburken helt och hållet både underdelen och underdelen och koppla lmm direkt på filtret utan luftburken?

1 174 Inlägg
9 maj 2009
Det ska helst vara ett mellanrum mellan LMM och filtret.. Så mitt förslag är att sätta en bit silicon på LMM och sen en rör bit som du sedan fäster filtret i.. Kolla på mina bilder så ser du lite hur jag har gjort.. Är kanske inte den bästa bilden men du kanske ser något.. wink

"If you're in control, you're not going fast enough"

-.-
383 Inlägg
9 maj 2009
Precis så!

Ungefär så här:
http://forumbilder.se/images/53200915918PM63d0.jpg

EDIT: nån annan hann visst före
Senast redigerat av JonasK (9 maj 2009)

Mitsubishi Pajero 2.6 -88
Volvo V40 2.0T -99
// Jonas