3892
Sök

Bubbla -71: Vad betyder lampan?

10 Inlägg
13 juli 2006
Trådstartare
Tja. Håller på med en bubbla som skall ficksas lite. Men pga en ungdoms ekonomi så är den vardagsbil också. Och på väg till jobbet i morse så tändes en varningslampa, en ring med ett G i. Och ett sträck upp och ner ifrån ringen. Jag har ingen instruktionsbok så jag hoppades att nån kunde säga vad den betyder. Kan det ha något med (G)eneratorn och laddningen att göra.
Tack tack
Senast redigerat av Trong (13 juli 2006)

Wankel
1 080 Inlägg
13 juli 2006
om det är den jag tror då är det typ motorfel har jag hört..
går det att läsa felkoder på bilen så försök med det

MDS Västerås

10 Inlägg
14 juli 2006
Trådstartare
läsa felkoder? Vilket skämt

231 Inlägg
14 juli 2006
Tror att din Bagge bara har 2 varningslampor, dvs Generator och oljetryck. Senare modeller kan ha handbroms också.. Troligtvis laddningslampan. Öppna luckan bak och kolla om remmen sitter kvar...

3 295 Inlägg
14 juli 2006
StiFf skrev:
om det är den jag tror då är det typ motorfel har jag hört..
går det att läsa felkoder på bilen så försök med det

bilen är ju från 1971.. tror inte dom hade felkoder då.. tongue

Miklen
14 juli 2006
Trong skrev:
läsa felkoder? Vilket skämt

allvarligt har du inget vettigare att skriva så skriv inte !!!

en felkod kan vara egentligen va som helst.. en varningslampa t.ex d e en felkod.. i datorsammanhang så piper moderkort på olika sätt å då kan man läsa av felkoder.. så nåt skämt såg inte jag i d han skrev..

ja kolla remmen..annars är väl kolen slut så generatorn inte laddar som den ska..

8 156 Inlägg
14 juli 2006
Trong, kan du inte plåta varningslampan och lägga ut bilden i den här tråden?
Det vore en stor hjälp. Det borde gå att hitta en instruktionsmanual på internet.
Ska leta lite imorgon.
Senast redigerat av Phaetoon (14 juli 2006)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Wankel
1 080 Inlägg
14 juli 2006
kollade inte årsmodellen ok tongue

MDS Västerås

10 Inlägg
14 juli 2006
Trådstartare
Nädå. Jag har kollat remmen, och den sitter där den skall, (om så lite slak). Och ett hjul har jag med. Så det skall inte vara det. Jag har därimot ingen ström ut från generatorn. Men jag fick låv att köra hem från jobbet ca 2 mil. Borde inte strömmen tagit slut då?

2 594 Inlägg
14 juli 2006
Trong skrev:
Tja. Håller på med en bubbla som skall ficksas lite. Men pga en ungdoms ekonomi så är den vardagsbil också. Och på väg till jobbet i morse så tändes en varningslampa, en ring med ett G i. Och ett sträck upp och ner ifrån ringen. Jag har ingen instruktionsbok så jag hoppades att nån kunde säga vad den betyder. Kan det ha något med (G)eneratorn och laddningen att göra.
Tack tack

alldeles riktigt grabben har men laddningen att göra den är grön va? lampan alltså

21 761 Inlägg
14 juli 2006
Trong skrev:
Nädå. Jag har kollat remmen, och den sitter där den skall, (om så lite slak). Och ett hjul har jag med. Så det skall inte vara det. Jag har därimot ingen ström ut från generatorn. Men jag fick låv att köra hem från jobbet ca 2 mil. Borde inte strömmen tagit slut då?

Nja, bilen har ju ingen insprutning och annat lullull antar jag, då räcker nog batteriet ett litet tag. Du bör kolla och eventuellt ladda batteriet ändå.

19 Inlägg
14 juli 2006
den ena lampan är olja och den andra är laddning och det är nog laddningen som har tänt sej.
på 71:an så har du en likströmsgenerator och dom ladreläerna kan krångla (nya är svindyra men på skroten brukar dom kunna ha billiga)...... kan vara så att brytarna i den har hängt sej det kan gå att rädda är det så så bör du kolla sladdarna från generatorn..... börja med att kolla kolen och kör utan lyse så räcker batterit längre

Sök