2902
Sök

Att sänka bilen

6 Inlägg
13 maj 2009
Trådstartare
#1
Ska sänka min bil ford mondeo 2,0 ghia år 02... enligt realcar råder dem mig att köpa dämpare också...allt kommer gå på 8000..lite väl saftigt pris..däremot om jag tar bara fjädrarna (50 mm runt om) så kommer det gå på ca 4000. dem sa att mina vanligt dämpare annars kan gå sönder...vad hade ni gjort? har ett jävla dilemma. kan inget om bilar..

tack för svar.smile


1 562 Inlägg
13 maj 2009
#2
Robinioo skrev:
Ska sänka min bil ford mondeo 2,0 ghia år 02... enligt realcar råder dem mig att köpa dämpare också...allt kommer gå på 8000..lite väl saftigt pris..däremot om jag tar bara fjädrarna (50 mm runt om) så kommer det gå på ca 4000. dem sa att mina vanligt dämpare annars kan gå sönder...vad hade ni gjort? har ett jävla dilemma. kan inget om bilar..

tack för svar.smile
hade kollat med fler firmor.

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
13 maj 2009
#3
Det går att hitta bra mycke billigare på andra ställen

6 Inlägg
13 maj 2009
Trådstartare
#4
ok tack för era svar... 8000 inkluderar framhjulsinställning,fjärdar,dämpare + arbete så ni vet.

är det nödvändigt med nya däpare också för det var där priset drog iväg..fjädrarna kostade 1500 ca..och arbete kostade 2200.

så det jag undrar e om man kan skita i nya dämpare...


658 Inlägg
13 maj 2009
#5
Orginal dämpare mår inte bra av det men du kan ju köra med bara fjädrar så länge och köpa dämpare när de gamla pajar eller när du har mer pengar. Annars måste det finnas billigare satser än så.

Kilowatts is my living, horsepower is my life.

658 Inlägg
13 maj 2009
#6
Aha, med arbete. Men köp grejerna där och kolla priser på andra verkstäder. Någon lokal klåpare sen åker man in till en däckfirma för hjulinställning om inte verkstaden klarar det.

Kilowatts is my living, horsepower is my life.

807 Inlägg
13 maj 2009
#7
jag skulle inte sänka 50mm och köra med orginaldämpare. Bra av dom att varna dig iaf, sen är det upp till dig...

I'd rather die like a man, than live like a coward

8 879 Inlägg
13 maj 2009
#8
Robinioo skrev:
ok tack för era svar... 8000 inkluderar framhjulsinställning,fjärdar,dämpare + arbete så ni vet.

är det nödvändigt med nya däpare också för det var där priset drog iväg..fjädrarna kostade 1500 ca..och arbete kostade 2200.

så det jag undrar e om man kan skita i nya dämpare...
8000 för allt det låter billigt, vad är det för fjädrar+dämpare?

Fotograf på tierpidag.se


Sök