2941
Sök

Varför går säkringen sönder i steget

45 Inlägg
15 maj 2009
Trådstartare
hej jag undrar varför säkringen går sönder i mitt nya steg så fort jag kopplar in kablarna
har testat om det är för lite jord men det va d inte
någon som har förslag på vad det kan vara

4 074 Inlägg
16 maj 2009
är det när du kopplar in plus och minus eller?

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

2 914 Inlägg
16 maj 2009
har du lastat ner steget för mycket (för lite ohm för steget)

Hifi Freak
462 Inlägg
16 maj 2009
Låter som kortis i strömkabel. Kolla så inte kabeln är avskavd ligger emot plåt eller skrub. Kardel som kommer i kontakt med jord? Eller är det bara säkringen i Steget? Eller går säkringen till kabeln också? DEn du har vid batteriet?

/Andreas

1 400 Inlägg
16 maj 2009
Säger som T-RÖD här ovan. Och när du kopplade in slutsteget första gången kopplade du in jordkabeln först ??

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

106 Inlägg
16 maj 2009
de kan ju faktiskt vaa fel på steget också du kan ju prova nåns annans steg så ser du ju om de funkar, när jag köpt mitt nya så gick säkringen direkt och de var bara och lämna tillbaka

Dansar Aldrig Nykter
Onödig Vikt Är Inte Nödvändig Vikt

1 400 Inlägg
16 maj 2009
RACE_JOCKE skrev:
de kan ju faktiskt vara fel på steget också du kan ju pröva någons annans steg så ser du ju om de funkar, när jag köpt mitt nya så gick säkringen direkt och de var bara och lämna tillbaka

Och riskera att ha sönder kompisens steg:D . Nä se över kabeldragningen först innan du gör något annat.

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

4 693 Inlägg
16 maj 2009
Hade en vattenskada på ett steg en gång och så sköt säkringen så samma sekund som man satte i den. Kortslutning alltså. Kostade 600 att få lagat av BRL

Booyakasha!

Hifi Freak
462 Inlägg
16 maj 2009
Ja hoppas du har polat av bilen när du kopplar in strömen på ditt slutsteg? Har du inte gjort det. Då kan du få roliga saker. Då är risken stor att du har sönder slutsteget + att ingen garanti gäller då...

Sök