3686
Sök

Söker Smal/platt ljudämpare för låg bil!

296 Inlägg
23 maj 2009
Trådstartare
hej.

behöver en ljudämpare som inte bygger så mycket på höjden eftersom bilen min är väldigt låg!

Helst skulle hela ljuddämparen vara 3"utvändigt och format som ett rör. Eller en väldigt platt ljudämpare (plattare en simons) så att det inte tar i backen när jag kör!

så ge mig tips på ljuddämpare nu! bryr meg inte ett skit om hur den ser ut, det är funktionen jag är ute efter!

296 Inlägg
23 maj 2009
Trådstartare
jocke_k_89 skrev:
jag vet vad du ska ha för ljuddämpare
http://www.biltema.se/products/producti … mId=135343

skojfriskt hörru!

vill inte ha nått utblås lr styling. Utan en smal/tunn/liten rund ljuddämpare som inte bygger så mycket på höjden!

Dorifto King Peedi Balerado
386 Inlägg
23 maj 2009
caseih skrev:
jocke_k_89 skrev:
jag vet vad du ska ha för ljuddämpare
http://www.biltema.se/products/producti … mId=135343

skojfriskt hörru!

vill inte ha nått utblås lr styling. Utan en smal/tunn/liten rund ljuddämpare som inte bygger så mycket på höjden!

apple kanske har?

a-alt avgas.

Peder DailyFresh

296 Inlägg
23 maj 2009
Trådstartare
okej tack:)

hittade såg att simons hade en långsmal ljuddämpare, tror att den hette nått med tube.

ska ta å kolla upp den

Forummoderator
9 299 Inlägg
23 maj 2009
Mitt tips är att du åker till Biltema och går runt med en tumstock i deras lagerhyllor för avgassytem. Jag brukar göra så när jag ska bygga specialsystem. Till slut hittar du precis det du behöver. (Om du har tur) Eventuellt får man köpa en dämpare med rör och hela klabbet, men det kan man såga bort o kasta.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

296 Inlägg
23 maj 2009
Trådstartare
caromania skrev:
Mitt tips är att du åker till Biltema och går runt med en tumstock i deras lagerhyllor för avgassytem. Jag brukar göra så när jag ska bygga specialsystem. Till slut hittar du precis det du behöver. (Om du har tur) Eventuellt får man köpa en dämpare med rör och hela klabbet, men det kan man såga bort o kasta.

mjo det hade varit en ide, men tyvärr så är den närmsta biltema 17 mil hemifrån:(

men simons tubex är 10cm i diameter utvändigt, den borde passa perfekt! men den kostar väll därefter...

50 Inlägg
23 maj 2009
du får väll gå loss med släggan annars..
Senast redigerat av feltema (23 maj 2009)

Poliser är oxå människor, fast en sämre sort...

296 Inlägg
23 maj 2009
Trådstartare
Hahah njaaa slägga kommer nog aldrig att röra min bil:D

Försöker iaf
1 998 Inlägg
23 maj 2009
Bygg egen dämpare. Ta innerröret och köp dämpull eller använd den som va. Sen böjer du till ytterhöljet som de ska va å svetsar dit gavlar å innerrör. Så gjorde ja en gång wink

Annars så kan man göra som ja gjorde på min 142a. Kapa upp golvet å gjorde en tunnel för en stor ljuddämpare tongue

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

Sök