Tjenare!
Jag tror att jag har lite problem med min dumpventil (mina kunskaper om dom är väldigt dåliga så jag ber om ursäkt för en korkar tråd
)
Det är så att den kvittrar väldigt konstigt. Lyssna här
http://www.youtube.com/watch?v=VJD58PZphxM (en bit in i filmen). Klippet är ifrån när bilen var trasig, så ignorera allt annat än dumpljudet vid 18-19 sekunder in i klippet.
Min första (nybörjar)fråga är då, ska det verkligen låta så? Jag får för mig att den inte öppnar som den ska?
Dumpen ser ut såhär, någon som känner igen den? (inte jag som installerat det så jag vet inte vad det är för någon).
I den högra änden på dumpen (grova anslutningen) så provade jag att trycka in fingret för att se om det gick att trycka bak den mässing-färgade delen (som sagt, mina kunskaper är näst intill obefintliga...
). Men det satt stenhårt. Vet inte hur det ska vara. Provade även att varva motorn lite med motorkåpan bortskruvad. Varvade inte överdrivet mycket, men dumpventilen rör sig inte en millimeter.
Vad kan vara fel? För hård fjäder eller liknande?
Tilläggas kan väl även att det kvittrande ljudet kommer genom luftfiltret, så jag antar att den slår tillbaks luft mot turbon så det studsar på något konstigt vänster?
Trevlig helg!