2842
Sök

Bubbla: passar en b230 på bubblas bakaxelanslutning?

87 Inlägg
15 juli 2006
Trådstartare
#1
Tjena!
Jag ska sätta i en B230ft motor i en bubbla -72.
Frågan är då, passar den rakt på bubblans bakaxelanslutning?
Och har b20 och b23 samma anslutning/fästen?
Senast redigerat av RaaZer (15 juli 2006)

The one and only
1 091 Inlägg
16 juli 2006
#2
b20 o b23/230 har samma fästen.. enda skillnaden är att b23:an är lite lutad så att fästena är "vridna" men dom passar om man ställer upp motorn:)

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

154 Inlägg
17 juli 2006
#3
RaaZer skrev:
Tjena!
Jag ska sätta i en B230ft motor i en bubbla -72.
Frågan är då, passar den rakt på bubblans bakaxelanslutning?
Och har b20 och b23 samma anslutning/fästen?
Hoj! Jag har själv en bubbla å funderar på att sätta i en värre motor...kan inte du skriva till mej å berätta hur det går för dej med det hela!! Vore väldigt nice!! wink

Nissan Is The Name, Primera GT Is The Game...

318 Inlägg
17 juli 2006
#4
http://frost.bbboy.net/vwengineconversions - här står det lite info om att byta ut pankaksmotorn.
Senast redigerat av OE (17 juli 2006)


2 594 Inlägg
17 juli 2006
#5
HALLOJ där en sådan moddning sitter det på en polares folkrace bubbla men du måste bygga en adapter först mellan vxl låda och motor kange kan få fram en skiss på den om du vill
sen måste du förstärka kopplingen rejält

154 Inlägg
17 juli 2006
#6
ghost_boy83 skrev:
HALLOJ där en sådan moddning sitter det på en polares folkrace bubbla men du måste bygga en adapter först mellan vxl låda och motor kange kan få fram en skiss på den om du vill
sen måste du förstärka kopplingen rejält
Det skulle jag gärna vilja ha iaf om du kunde fixa de!? smile

Nissan Is The Name, Primera GT Is The Game...

87 Inlägg
18 juli 2006
Trådstartare
#7
ghost_boy83 skrev:
HALLOJ där en sådan moddning sitter det på en polares folkrace bubbla men du måste bygga en adapter först mellan vxl låda och motor kange kan få fram en skiss på den om du vill
sen måste du förstärka kopplingen rejält
Det vore shysst ifall du kanske fick fram dendär ritningen. innan jag börjar.

677 Inlägg
18 juli 2006
#8
Annars finns det adapterplattor att köpa. Men dom kostar runt 8000:- till B23 har jag för mig.

2 594 Inlägg
19 juli 2006
#9
BoraV6 skrev:
Annars finns det adapterplattor att köpa. Men dom kostar runt 8000:- till B23 har jag för mig.
jo men annars var det inga problem å bygga en gjort på en kafferast

677 Inlägg
19 juli 2006
#10
Jag vet inte vad materialet kan kosta däremot, kan ju bli nån krona och sen ska man ju ha tillgång till rätt utrustning.

677 Inlägg
19 juli 2006
#11
Är det samma till b23 och b230 så är det inget att fundera på. bara att handla!

http://blocket.se/vi/8197162.htm?ca=18_s

87 Inlägg
19 juli 2006
Trådstartare
#12
material och utrustning är inga prob. men jag vill gärna ha ritningarna.

2 594 Inlägg
19 juli 2006
#13
RaaZer skrev:
material och utrustning är inga prob. men jag vill gärna ha ritningarna.
kul bygge men hur hade du tängt lösa kylningen ?? och sen vxl lådan,koppling

87 Inlägg
19 juli 2006
Trådstartare
#14
ghost_boy83 skrev:
RaaZer skrev:
material och utrustning är inga prob. men jag vill gärna ha ritningarna.
kul bygge men hur hade du tängt lösa kylningen ?? och sen vxl lådan,koppling
Jag läste ngt om att någon körde 11 med orginal vxl-låda men med annan koppling.
Så jag byter ut kopplingen mot något bättre.
Sen kylningen skär jag hål i sidan på buggen framför bakskärmarna...
En bild så att alla förstår hur jag menar med kylningen.
http://www.forsellmotorsport.se/galleri … asp?key=30
Senast redigerat av RaaZer (19 juli 2006)

2 594 Inlägg
19 juli 2006
#15
RaaZer skrev:
ghost_boy83 skrev:
RaaZer skrev:
material och utrustning är inga prob. men jag vill gärna ha ritningarna.
kul bygge men hur hade du tängt lösa kylningen ?? och sen vxl lådan,koppling
Jag läste ngt om att någon körde 11 med orginal vxl-låda men med annan koppling.
Så jag byter ut kopplingen mot något bättre.
Sen kylningen skär jag hål i sidan på buggen framför bakskärmarna...
En bild så att alla förstår hur jag menar med kylningen.
http://www.forsellmotorsport.se/galleri … asp?key=30
jaha så du ska ha kylaren i baksätet då?varför inte sätta den fram och göra snygga hål där

677 Inlägg
19 juli 2006
#16
Ja, det finns en här stan som kör med subaru snurra och han kör runt 11 med sin har jag för mig.
Tror han har original låda

87 Inlägg
19 juli 2006
Trådstartare
#17
ghost_boy83 skrev:
RaaZer skrev:
ghost_boy83 skrev:
kul bygge men hur hade du tängt lösa kylningen ?? och sen vxl lådan,koppling
Jag läste ngt om att någon körde 11 med orginal vxl-låda men med annan koppling.
Så jag byter ut kopplingen mot något bättre.
Sen kylningen skär jag hål i sidan på buggen framför bakskärmarna...
En bild så att alla förstår hur jag menar med kylningen.
http://www.forsellmotorsport.se/galleri … asp?key=30
jaha så du ska ha kylaren i baksätet då?varför inte sätta den fram och göra snygga hål där
ne inte riktigt i baksätet, hehe.
Jag vill att kylaren ska sitta där eftersom de tidiga "martini" porscharna hade så i skärmarna.
men jag såg en bug med b20 som hade kylarn i fram, såg fränt ut!
Senast redigerat av RaaZer (19 juli 2006)


Sök