4041
Sök

Är mersedes e200 år89 är den bra till drift och lite skoj?

8 Inlägg
27 maj 2009
Trådstartare
tja min kompis har en mersedes e200 89 jag kanske vill köpa men är den bra till att bus åka med och lätt att trimma och styla den snygg? många delar? är det helt enkelt en bra bil tongue?

264 Inlägg
27 maj 2009
slö som tusan men delar finns och den är driftsäker, så en bra bil är det helt klart.

1 570 Inlägg
27 maj 2009
Ingen busåkning alls, går inte att trimma och bör enligt mig inte stylas smile

Helt enkelt är det en lite gubbig bil. Jag har en 300E och den är lite rappare men det är inga sportiga bilar på något vis, däremot väldigt bekväma, rejäla och med tajt och tung väghållning. Utmärkta långfärdslok. Vill du däremot ha en bekväm och solid bil under flera år kan det vara ett bra köp om den inte är rostig och skruttig. Delar finns det gott om och tycker nog min gamla MB 200 var billigare att äga än min nuvarande Volvo. De går att köra snålt om man vill. Rostskyddet är inte det bästa och det är väl den stora svagheten.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
27 maj 2009
Skulle säga den är värdelös till att drifta (åka på kontrollerad sladd), det krävs liite mer effekt än vad de flesta vardagsbilar har tillgängligt och andra modifikationer. Menar du spinna så kan det säkert ske, men förvänta dig inga 10metersspår med en sådan från rödljusen smile
Menar du att du vill sladda/busa med den? Tja den är bakhjulsdriven och har bra väghållning så du kan nog ha rätt kul med den.

Lätt att trimma? Ingen aning, men du får inte ut så mycket effekt ur en sugmotor utan att det blir dyrt. Men att få den snygg borde vara rätt lätt, det finns en hel del snyggt och stilrent att sätta på en Mercedes.

Lycka till med (eventuellt) köp!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
27 maj 2009
Den tål visserligen hård körning och stylingmöjligheterna är många men vill du ha en busbil så bör du leta något annat. Men som komfortabel långfärdsvagn är den däremot svårslagen smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

1 570 Inlägg
27 maj 2009
200E har 118hk och en Volvo 740gl har väl 117hk ? Det säger lite om prestandan. smile

. . . .[brehas spar tid!!] . . .
264 Inlägg
27 maj 2009
MIn Polare har en sån och den är tung som en galning och skit svår att sladda med, även när den är sänkt. det enda bra med den är att den går bra i vanlig körning.

*Gasa bör man annars dör man,* Man har inte hållit tillräckligt om man inte smakar diketskanten ;)

8 Inlägg
29 maj 2009
Trådstartare
okej tack för alla svar då vet jag det tongue det blir inget för mig tongue

Sök