Om man skulle montera ett sportluftfilter och en japsdämapare på bilen ökar det effekten något?, jag har hört allt från 1-2 hk till 15-20 hk. stämmer det verkligen ? Tacksam för svar:)
"japps" hjälper inget du får bara bättre ljud på bilen :p "sportfilter" hjälper väll inte så mycket, dom 1-2hk om du nu få det kmr du endå inte känna av.
Filtret ger dig knappast några hästar, för jag förmodar att du monterar filter utan någon som helst avskärmning och den kommer suga varmluft från motorn och du tappar hästar :}
"japps" hjälper inget du får bara bättre ljud på bilen :p "sportfilter" hjälper väll inte så mycket, dom 1-2hk om du nu få det kmr du endå inte känna av.
mvh
Hur menar du nu, sen när låter en bil med japsdämpare bra Är ju det värsta ljud som finns så är det ju japs-dämpar-ljudet
Filtret ger dig knappast några hästar, för jag förmodar att du monterar filter utan någon som helst avskärmning och den kommer suga varmluft från motorn och du tappar hästar :}
Med seriös montering du får ut +-0 hästar
Med en seriös montering som endast suger kalluft med ett bra filter kan man få ett par häst till. Men vanlig bonde montering så brukar det bli ungefär +-0 eller ibland också någon häst mindre ibland. Beror på vilken bil samt skick på befintligt filter