3449
Sök

Uxväxling i bakaxlarna hur vet man vad man ska ha?

854 Inlägg
31 maj 2009
#21
Nej, BMW lådor har 1,0:1 inte 1,1:1
M90 har 0,81:1 eller 0,70:1

Ni menade säkert rätt men skrev lite tokigt...


140 Inlägg
31 maj 2009
#22
du har helt rätt menade ju ett till ett så klart smile

1 028 Inlägg
1 juni 2009
Trådstartare
#23
oki så alla som kör med bmw låda kör med de varvet? bara å acceptera?

Har inget å skriva ännu

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
1 juni 2009
#24
volvo_grabb skrev:
oki så alla som kör med bmw låda kör med de varvet? bara å acceptera?

finns BMW-lådor med 0,8:1 på femman också.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

854 Inlägg
2 juni 2009
#25
Vad heter dom och på vilka bilar finns dom? Hur bra hållbarhet? Passar på rödblock?
Ifrågasätter inte, vill bara veta för framtida uppgradering smile


TACS Medlem
457 Inlägg
2 juni 2009
#26
volvo_grabb skrev:
Hejsan jag har en 740 med t5 motor och bmw ZF M3 låda och org bak axel bör väl vara 3:54 i ut växling 11 kuggar på pinnjongen och 39 på kronhjulet.

Men nu till saken vill att den ska varva mindre den varvar 3000rpm i 100km/h normal bil ca 3000rpm i 130km/h

Ska man har typ 4:10 eller 3:10 i utväxling för de ska bli bra?

Tacksam för svar å frågor angående utväxlingar

Räkna ut det med denna tabell;

http://www.autopower.se/tips/default.asp#hjul


Sök