Hej på er allesammans!
Har stött på lite bekymmer när jag sitter och pillar ihop stranddunka-burken inför sommarens festivaler och strandövningar!
Jag har plockat på mig 3-4st olika bilsteg, vissa från en firma som sålde sin lokal för ett par år sen, och ett från en av mina bilar som ska ha fungerat bra däri hela tiden (de andra från företaget vet jag inte)
Från början så lyckades jag inte få ström i någon utav dem tills jag började förstå mig på lite om hur det här med "remote" fungerar, har sett att flera byglat remote till 12v för att få det att lira, vill bara försäkra mig om hur jag bör göra så jag inte bränner något (har aldrig sysslat med sånt här förut)
Här på bilden ser ni steget jag vet fungerar, till höger i bilden är porten för ett par högtalare (4 kanals så det finns ett likadant på motsatt sida ur bild) den nedersta mellersta porten i iso stycket som inte har någon sprint leder till en hankontakt i kontaktstycket och en orange sladd.
På steget i bilden står det "use either orange for turn-on" antar att detta agerar "remote" som jag sett på det andra stegen jag har.
Så frågan är ju hur kopplar jag detta steg till ett bilbatteri endast för att få det att gå igång?
Fråga nummer två:
Slutsteg - Ipod, kan jag använda mig av en sånhär lösning?
Vet att jag har lirat ipod på hemmabioförstärkaren med en sådan här sladd förut så det borde väl i praktiken fungera?
Fråga nummer tre:
Har lyckats rädda en pioneer huvudenhet som tyvärr ligger på annan ort nu, men den är relativt modern och fungerade utmärkt när den monterades ur bilen(cd och lågnivåportar och hela kittet), men likt mina andra gamla kasettbandspelare som jag testat med kan jag inte få den att hoppa igång med endast en koppling till bilbatteri, kan det vara så att det finns något motstånd, eller "remote" liknande lösning även på denna för att få den att gå igång?
Somsagt ligger den på annan ort så jag har bara bildminnet kvar av den i huvudet, det står "MOSFET 4x45W" och sladdarna baktill är av exakt samma iso kontakt som på philips.
Återkommer såfort jag vet mer om denna, men hoppas att det är något vanligt bekymmer så det kanske inte behövs
Tack på förhand och ursäkta den rentutsagt KRYPTISKA posten jag just skrivit, har extremt bråttom då jag håller på att byta isp och internet ska ner om en kvart