3902
Sök

Hjälp! Rengöring av elaka smutsfläckar på skinnet

OEM <3
6 957 Inlägg
5 juni 2009
Trådstartare
Hej.

Har två relativt stora skitiga fläckar i baksätet som jag verkligen vill ha bort.
Eller ja, ett bra medel som rengör ordentligt då jag tänkte fixa till hela skinninredningen.

Har prövat med Turtle Wax´s beige flaska och det funka inte.

Hur är Autosmarts Leather Cleaner? Var ju rätt bra pris på den flaskan.

Har hört ngt om sadelrengöring till hästar b.la.?

Mvh
Senast redigerat av Bjork (5 juni 2009)

OEM <3

1 585 Inlägg
5 juni 2009
är också intresserad av ett bra medel till att ta bort fläckar på skinn. Hoppas det kommer upp lite bra förslag i denna tården:)

179 Inlägg
5 juni 2009
Istället för att slänga ut en massa pengar till ingen nytta på olika medel så kör till en rekond firma så fixar dom det. vi har massor med olika medel för rengöring och för riktigt svåra fläckar har vi en trissa till polermaskinen som verkligen gnuggar bort all skit tillsammans med grovrent.

22 Inlägg
5 juni 2009
Finns en liten svamp som de flesta bilvårder har som är tillverkad av isolering ån en flygplansvinge, helt otrloig svamp som man bara gnuggar lite med grovrent medel sen torkar av med trasa. Tror det står AnnA på den eller något iirc.

Vi har den och funkar kanon.

352 Inlägg
5 juni 2009
Pelle84 skrev:
Istället för att slänga ut en massa pengar till ingen nytta på olika medel så kör till en rekond firma så fixar dom det. vi har massor med olika medel för rengöring och för riktigt svåra fläckar har vi en trissa till polermaskinen som verkligen gnuggar bort all skit tillsammans med grovrent.

jo men vissa av rekondfirmorna har drömpriser. jag frågade Ditec hur mycket dom skulle ha för en skinnbehandling till min bil, det skulle kosta 9000:- så nej tack.
jag använder Meguiers Leather Conditioner och det funkar kanon!

"You can have any brew you want, as long as it's a Corona"

179 Inlägg
5 juni 2009
Biggi skrev:
Pelle84 skrev:

jo men vissa av rekondfirmorna har drömpriser. jag frågade Ditec hur mycket dom skulle ha för en skinnbehandling till min bil, det skulle kosta 9000:- så nej tack.

Vilket Ditec center va det:O Det kostar 250 kr sätet och bak sätet räknas som 3 men det e ändå långt ifrån 9000:-

352 Inlägg
5 juni 2009
Pelle84 skrev:
Biggi skrev:
Pelle84 skrev:

Vilket Ditec center va det:O Det kostar 250 kr sätet och bak sätet räknas som 3 men det e ändå långt ifrån 9000:-

på ditec center i malmö. vilka clowner..

"You can have any brew you want, as long as it's a Corona"

OEM <3
6 957 Inlägg
6 juni 2009
Trådstartare
Pelle84 skrev:
Biggi skrev:
Pelle84 skrev:

Kan ju ev. tänka mig att lämna in bilen ja, kostar ju om man räknar 250 x 5 = 1250kr, då tkr jag 195kr
för Autosmarts leather cleaner kan vara en bra start innan man lämnar in den isf:) 1000kr skillnad märks
när man bor sj wink

Sen är de ju kul att pilla lite sj också smile
Senast redigerat av Bjork (6 juni 2009)

OEM <3

I got Dubs!
2 423 Inlägg
6 juni 2009
ja o den flaskan ska spädas ut...

22 Inlägg
6 juni 2009
För att rengöra och smörja skinnet på Kirres Bilvård i Sundsvall tar vi 1000kr prick för det. då använder vi Einzett (1Z)s produkter, funkar kanon!

OEM <3
6 957 Inlägg
6 juni 2009
Trådstartare
Adde666 skrev:

Ja och?

OEM <3

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
6 juni 2009
Bjork skrev:
Adde666 skrev:

Ja och?

Han menade nog att du får en jäkla massa medel för 195 kr. smile Och du kan ju skrubba livet ur dig i flera dagar utan att medlet tar slut. hehe.

Så jag tycker med att du ska prova själv först. smile

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

OEM <3
6 957 Inlägg
6 juni 2009
Trådstartare
Torlejf skrev:
Bjork skrev:
Adde666 skrev:

Ja och?

Han menade nog att du får en jäkla massa medel för 195 kr. smile Och du kan ju skrubba livet ur dig i flera dagar utan att medlet tar slut. hehe.

Så jag tycker med att du ska prova själv först. smile

Mvh. David.

Kommer nog göra detta, ska ringa Ditec nästa vecka och kolla vad dem tar för att snygga till skinnet också smile

OEM <3

Sök