4156
Sök

Trimmning av en peugeot 207 RC 2008 årsmodel!

61 Inlägg
7 juni 2009
Trådstartare
Tjenare som rubriken lyder s är jag inne på att trimma min lille bil på ngt sätt, antingen med chip eller avgassystem. kan tyvärr inte så mycket så vore väldigt tacksam för hjälp!

Gärna folk med erfarenhet smile

63 Inlägg
7 juni 2009
Det du skulle kunna göra som är lätt är bl.a

trimchip
extraktorgrenrör
sportavgassystem (beror på hk på bilen, tex inte så bra att sätta på en 3" hela vägen sen 4" utblås på en 110hk motor)
cold air intake
kattersättare
triminsug
ökad laddtryck till turbo

sen lite mer svårare saker som finns

byta kamaxlar
Byta kolvar & stakar
plana toppen
Porta för bättre flöde
Vassare kam

finns så mycket mer, testa sökmotorn och sök efter trim osv..

mvh

61 Inlägg
7 juni 2009
Trådstartare
okej tack så mycket smile 174hk turbo e det i den. chip ligger ju ganska nära till hands iaf att göra samt ett rejält sportfilter kan ju inte skada, är det för övrigt lätt att byta själv eller? smile sportfilteret aså smile

Tack så mycket för att du tg dig tiden smile

63 Inlägg
7 juni 2009
Lundjoo86 skrev:
okej tack så mycket smile 174hk turbo e det i den. chip ligger ju ganska nära till hands iaf att göra samt ett rejält sportfilter kan ju inte skada, är det för övrigt lätt att byta själv eller? smile sportfilteret aså smile

Tack så mycket för att du tg dig tiden smile

Sportluftfilter är jättelätt att byta. kolla efter universal sportluftfilter, det är bara några klämmor man ska skruva så är det klart smile se till bara att den inte får för mycket värme från motorn. 

och mer saker som du skulle kunna göra är ju typ att testa lätta den. plocka bort lite saker som bl.a reservdäck, domkraft, hatthylla,onödigt plast m.m  .. Att lätta bilen på ca 20-30 kilo gör skillnad (iallafall om man har en lättare, liten bil)

eller göra service på den, byta olja, oljepump, osv gör också skillnad (kanske inte så värst stor men)

mvh
Senast redigerat av Lindberg87 (7 juni 2009)

61 Inlägg
7 juni 2009
Trådstartare
tack så jätte mycket smile jätte mycket bra info smile)

Uppskattas verkligen smile

689 Inlägg
7 juni 2009
Bara så du vet så försvinner alla garantier vid trimning!

63 Inlägg
7 juni 2009
Bagarn skrev:
Bara så du vet så försvinner alla garantier vid trimning!

beror på vad för trim man har samt vad för garanti det är. Går ju alltid sätta dit orginala delarna igen.

61 Inlägg
7 juni 2009
Trådstartare
gäller det även vid byte av sportfilter me? chipning osv vet jag..

123 Inlägg
7 juni 2009
behåll gamla filtret blire nå fel så e det bara o byta

61 Inlägg
7 juni 2009
Trådstartare
sant smile tack så mycket smile

63 Inlägg
7 juni 2009
Lundjoo86 skrev:
gäller det även vid byte av sportfilter me? chipning osv vet jag..

om nånting händer så är det bara att byta tillbaka till orginalet, självklart så gäller försäkring osv fast du har öppet luftfilter(sportluftfilter)

61 Inlägg
7 juni 2009
Trådstartare
tänkte ju det vore konstigt annars

Sök