3054
Sök

Byte av handbromsvajer Opel vectra A GLS 93a Hjälp...

79 Inlägg
8 juni 2009
Trådstartare
Tja nu håller jag på och gör igjordning opeln för besiktning... Men håller på och ska montera en ny handbroms vajer för det satt ingen när jag köpte den. men iallafall jag gick och köpte nya vajrar höger och vänster men nu e frågan. Den vänstra vajern det sitter en gängan stav i änden vart ska den sitta??
För höger sidan va det en länga från spaken till bromsen och den finns det inget man kan sätta i :S . Men det e den vänstra som e kort och har en gängad stav. Förstår inte hur jag ska få ihop de haha

Så jätta Tacksam för lite hjälp från någon opel kunnig.

Sen fick jag även lite problem med att byta spindelleden för den e nitad går det och borra upp dom?
Tänk på att jag är på en parkering och gör allt detta. Så har inte tillgång till värsting vertygen så bra tips jag kan få av någon?...

220 Inlägg
8 juni 2009
Ang. spindel leden så får du borra upp nitarna. Biltema säljer lösa spindel leder som du bultar fast sen.
Annars får du byta hela länkarmen.

Speedy91 skrev:
Tja nu håller jag på och gör igjordning opeln för besiktning... Men håller på och ska montera en ny handbroms vajer för det satt ingen när jag köpte den. men iallafall jag gick och köpte nya vajrar höger och vänster men nu e frågan. Den vänstra vajern det sitter en gängan stav i änden vart ska den sitta??
För höger sidan va det en länga från spaken till bromsen och den finns det inget man kan sätta i :S . Men det e den vänstra som e kort och har en gängad stav. Förstår inte hur jag ska få ihop de haha

Så jätta Tacksam för lite hjälp från någon opel kunnig.

Sen fick jag även lite problem med att byta spindelleden för den e nitad går det och borra upp dom?
Tänk på att jag är på en parkering och gör allt detta. Så har inte tillgång till värsting vertygen så bra tips jag kan få av någon?...

79 Inlägg
8 juni 2009
Trådstartare
Det har jag en liggandes..... Men förmodar att den sitter i hjullagret me eller där drivknuten går men går väl me kofot?  men vet du nått om vajern? hur det ska se ut haha

79 Inlägg
9 juni 2009
Trådstartare
Kom igen nu ingen som vet????????

5 089 Inlägg
9 juni 2009
Ja du spänner på den gängade staven.. du kommer att få använda\renovera den delen som håller ihop höger och vänster vajjer nu som sitter på bilen.. Jag är inte så bra på att förklara saker, men du ser hur det ser ut när du plockar ner det. Det ska vara så iaf smile

och spindelleden kan du slipa bort nitarna, eller borra bort dom. och sen bara sätta genomgående bult igenom.

\Lindgren

79 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
Okej så det e en del som ska hålla ihop dom ne det satt ingen vajer när jag köpte bilen så då fattas det e grej då haha då får de bli skroten och kolla:) japp det e gjortnu spindel leden:)

Sök