3550
Sök

Audi A6 1,8T VS. 2.7l ?????

55 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
#1
Tjenare!
Är inne på att köpa en Audi A6 -00 eller -01:a sedan modellen.
Men den finns ju i 1,8T och 2,7l,  även automat och manuell.
Skulle vilja ha lite info om vilken modell som ni rekomenderar!
Har hört att 1,8T är piggare än vad 2,7:an är.

dela med er av eran kunskap !  Mvh/ Fredrik


Living the good Life!
585 Inlägg
10 juni 2009
#2
1.8t har 150 hk och 2.7 har en 230 hk och en 250 hk motor har jag för mig, hur kan 1.8t vara piggare än 2.7, du måste ha hört fel...
Senast redigerat av AudiZack (10 juni 2009)

When the flag drops, the Bullshit stops.

Quattro - bar å åk
621 Inlägg
10 juni 2009
#3
Visst en 2,7T är inte den piggaste i världen (orginal) men en 1,8t i en A6 är inte att rekommendera inte av mig iaf. Du har så mycket mer vridmoment i 2,7T. Det är ju förövrigt samma motor som sitter i en Audi S4. Med ett lägre chip.
Så mitt råd köp en 2,7T och chippa den så har du en bil som är skön att åka långt i och som åker ifrån ganska mycket vid ett stoppljus.

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?

Administratör
2 978 Inlägg
10 juni 2009
#4
Hade inne en Audi A6 2.7bit häromdagen på jobbet en 00a. Vänster bromsok fram kass 7tusen klossarna slut fram 2500kr vänster luftbälg bak kass "läckage" 11tusen höger xenon ur funktion troligen styrdonet 5tusen "inkl lampa" och byte kamrembytardax inkl servicen 18tusen.......... Köp 1.8T chipa och nöj dig med det....

En kopp av den svarta såsen...

Quattro - bar å åk
621 Inlägg
10 juni 2009
#5
Goffen skrev:
Hade inne en Audi A6 2.7bit häromdagen på jobbet en 00a. Vänster bromsok fram kass 7tusen klossarna slut fram 2500kr vänster luftbälg bak kass "läckage" 11tusen höger xenon ur funktion troligen styrdonet 5tusen "inkl lampa" och byte kamrembytardax inkl servicen 18tusen.......... Köp 1.8T chipa och nöj dig med det....

2500 för beläggen?? Jag gav 1600 för mina orginal?!

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?

55 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
#6
Goffen skrev:
Hade inne en Audi A6 2.7bit häromdagen på jobbet en 00a. Vänster bromsok fram kass 7tusen klossarna slut fram 2500kr vänster luftbälg bak kass "läckage" 11tusen höger xenon ur funktion troligen styrdonet 5tusen "inkl lampa" och byte kamrembytardax inkl servicen 18tusen.......... Köp 1.8T chipa och nöj dig med det....

Å jävlar du, me dom priserna blir ja fan inte sugen på en audi faktiskt yikes


Administratör
2 978 Inlägg
10 juni 2009
#7
p-nyhlen skrev:
Goffen skrev:
Hade inne en Audi A6 2.7bit häromdagen på jobbet en 00a. Vänster bromsok fram kass 7tusen klossarna slut fram 2500kr vänster luftbälg bak kass "läckage" 11tusen höger xenon ur funktion troligen styrdonet 5tusen "inkl lampa" och byte kamrembytardax inkl servicen 18tusen.......... Köp 1.8T chipa och nöj dig med det....

2500 för beläggen?? Jag gav 1600 för mina orginal?!

Har du dom bromsarna som har 4a små belägg på varje sida? Kan har varit med bytet av dom oxo...

En kopp av den svarta såsen...

Administratör
2 978 Inlägg
10 juni 2009
#8
fredrikbjork skrev:
Goffen skrev:
Hade inne en Audi A6 2.7bit häromdagen på jobbet en 00a. Vänster bromsok fram kass 7tusen klossarna slut fram 2500kr vänster luftbälg bak kass "läckage" 11tusen höger xenon ur funktion troligen styrdonet 5tusen "inkl lampa" och byte kamrembytardax inkl servicen 18tusen.......... Köp 1.8T chipa och nöj dig med det....

Å jävlar du, me dom priserna blir ja fan inte sugen på en audi faktiskt yikes

1.8T har inte dom priserna utan det gäller 2.7an...

En kopp av den svarta såsen...

55 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
#9
Goffen skrev:
fredrikbjork skrev:
Goffen skrev:
Hade inne en Audi A6 2.7bit häromdagen på jobbet en 00a. Vänster bromsok fram kass 7tusen klossarna slut fram 2500kr vänster luftbälg bak kass "läckage" 11tusen höger xenon ur funktion troligen styrdonet 5tusen "inkl lampa" och byte kamrembytardax inkl servicen 18tusen.......... Köp 1.8T chipa och nöj dig med det....

Å jävlar du, me dom priserna blir ja fan inte sugen på en audi faktiskt yikes

1.8T har inte som priserna utan det gäller 2.7an...

okej, ah då känns de mer som de lutar åt 1,8T:an i sådant fall


371 Inlägg
11 juni 2009
#10
Goffen skrev:
Hade inne en Audi A6 2.7bit häromdagen på jobbet en 00a. Vänster bromsok fram kass 7tusen klossarna slut fram 2500kr vänster luftbälg bak kass "läckage" 11tusen höger xenon ur funktion troligen styrdonet 5tusen "inkl lampa" och byte kamrembytardax inkl servicen 18tusen.......... Köp 1.8T chipa och nöj dig med det....

Det måste vara en allroad du hade in. För jag har en A6 2,7T Och den sitter det då inga luftbälgar på.
Och böt sj bromsbelägg fram på min i förra veckan och det gick på 850kr.
Har haft bilen i 2år och det är det enda jag behövt gjort förutom oljebyten.
Mycket nöjd med den bilen.


Quattro - bar å åk
621 Inlägg
11 juni 2009
#11
Goffen skrev:
p-nyhlen skrev:
Goffen skrev:
Hade inne en Audi A6 2.7bit häromdagen på jobbet en 00a. Vänster bromsok fram kass 7tusen klossarna slut fram 2500kr vänster luftbälg bak kass "läckage" 11tusen höger xenon ur funktion troligen styrdonet 5tusen "inkl lampa" och byte kamrembytardax inkl servicen 18tusen.......... Köp 1.8T chipa och nöj dig med det....

2500 för beläggen?? Jag gav 1600 för mina orginal?!

Har du dom bromsarna som har 4a små belägg på varje sida? Kan har varit med bytet av dom oxo...

Japp det är de små. 4st på varje sida. Riktigt lätta att byta. Men som nån annan skrev här luftbälg?

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?

460 Inlägg
11 juni 2009
#12
är speciella fälgar också på 2.7:an

Golf mk3 LOUD
515 Inlägg
12 juni 2009
#13
Pilsk skrev:
är speciella fälgar också på 2.7:an

Hmm det vet jag inte var du fått det ifrån.
Det enda är att 2.7T har stora bromsar fram så man kan inte
rulla runt på 15" fälgar.

Sen när det gäller bilen i sig så är jag sjukt nöjd med den.
Bromsar fram kostar flis det vet jag då den har
samma bromsar som S6 och dessa bilar.

Men nya belägg fram går på runt 1500kr hos Mekonomen.
Då för dom med 4st/sida.

Sen varför ska en 1.8T vara piggare än en bil med mer hästar
och med mycket mer vridmoment ?


Nej jag gillar 2.7T och skulle inte vilja gå ner till en liten fjantig 1.8T
motor igen big_smile

Projekt Golf mk3 goes LOUD !
Mekonomen, DD-Audio, LW-Audio
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=298173

460 Inlägg
12 juni 2009
#14
AreeZ skrev:
Pilsk skrev:
är speciella fälgar också på 2.7:an

Hmm det vet jag inte var du fått det ifrån.
Det enda är att 2.7T har stora bromsar fram så man kan inte
rulla runt på 15" fälgar.

Sen när det gäller bilen i sig så är jag sjukt nöjd med den.
Bromsar fram kostar flis det vet jag då den har
samma bromsar som S6 och dessa bilar.

Men nya belägg fram går på runt 1500kr hos Mekonomen.
Då för dom med 4st/sida.

Sen varför ska en 1.8T vara piggare än en bil med mer hästar
och med mycket mer vridmoment ?


Nej jag gillar 2.7T och skulle inte vilja gå ner till en liten fjantig 1.8T
motor igen big_smile

det sitter speciella fälgar original det går inte att sätta en annan original fälg från en vanlig a6 1.8t

Quattro - bar å åk
621 Inlägg
13 juni 2009
#15
Pilsk skrev:
AreeZ skrev:
Pilsk skrev:
är speciella fälgar också på 2.7:an

Hmm det vet jag inte var du fått det ifrån.
Det enda är att 2.7T har stora bromsar fram så man kan inte
rulla runt på 15" fälgar.

Sen när det gäller bilen i sig så är jag sjukt nöjd med den.
Bromsar fram kostar flis det vet jag då den har
samma bromsar som S6 och dessa bilar.

Men nya belägg fram går på runt 1500kr hos Mekonomen.
Då för dom med 4st/sida.

Sen varför ska en 1.8T vara piggare än en bil med mer hästar
och med mycket mer vridmoment ?


Nej jag gillar 2.7T och skulle inte vilja gå ner till en liten fjantig 1.8T
motor igen big_smile

det sitter speciella fälgar original det går inte att sätta en annan original fälg från en vanlig a6 1.8t

både ja och nej.. beror ju helt på vad det sitter för fälgar på 1,8t modellen. problemet med 2,7t är att bromsoken är enorma. men letar man lite så är det inte några bekymmer att hitta fälgar heller.

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?


Sök