3618
Sök

Bilen drar säkringar och starar ej efter biltvätt - VOLVO 740 88

88 Inlägg
12 juni 2009
Trådstartare
Hej!

Vart trött på min totalt nergrisade bil så kosta på den en riktig tvätt, både invändigt och utvändigt. Utvändigt körde jag i tvätthallen på ok med massa avfettning och högtryck.

Bilen startade helt utmärkt och körde ut ur hallen, parkerade vid service depån för att kolla lufttrycket, tog kanske 5min. Skulle sedan starta bilen som inte startade, startmotorn gick bara runt runt runt...

Bilen undersöktes och soppa pumpen gick inte, kollade säkringen och den hade gått, byte den. Men så fort jag slog på tändning så gick den igen. Misstänkte att det var pumpen som var hade kortis och tur som man har hade man en helt ny liggande. Men samma fel, provade även utan pump men säkringen går ändå.

Vad kan vara felet ??

213 Inlägg
12 juni 2009
Utan något belägg för detta så skulle jag gissa på att det ligger vatten nån stans. Låt bilen stå på tänningen ett tag och hoppas att vattnet torkar smile

Världen är full av idioter.. Men lustigt nog är dem flesta konstruktörer.
Trafikregler gäller bara på dagen...

88 Inlägg
12 juni 2009
Trådstartare
Fick även detta svar av en rätt så kunnig person som hjälpte mig att "meka lite idag"

Vi rev ner hur mycket som helst, men fann inget fel någonstans. De verkligen öser ner regn nu så får vänta över helgen.

213 Inlägg
12 juni 2009
Vuoleva skrev:
Fick även detta svar av en rätt så kunnig person som hjälpte mig att "meka lite idag"

Vi rev ner hur mycket som helst, men fann inget fel någonstans. De verkligen öser ner regn nu så får vänta över helgen.

Okej , roligt att man kanske har rätt någon gång då wink

Världen är full av idioter.. Men lustigt nog är dem flesta konstruktörer.
Trafikregler gäller bara på dagen...

88 Inlägg
12 juni 2009
Trådstartare
Man får hoppas de. Hatar verkligen elfel mer än allt annat. Hade vart skönt om pumpen rasat då hade man vetat felet.

Smålänning
7 887 Inlägg
12 juni 2009
Ja volvo och el gick inte bra ihop på den tiden efter vad jag fått erfara också wink Nog för grova kablar va, men dom ska helst vara fuktskyddade med big_smile

Hoppas det löser sig för dig.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

88 Inlägg
14 juni 2009
Trådstartare
Felet är nu åtgärdat!

Bilen startade helt enkelt bara efter den stått och torkat. Slutade dricka säkringar även då.

Så de måste kommit in fukt någonstans.

Sök