3920
Sök

Vilket är bästa sättet att lacka en bil mattsvart på?

14 Inlägg
15 juni 2009
Trådstartare
Hej, jag ska då lacka bilen mattsvart. Inte med roller och sprayburk. Har hört omkring lite, fick ett förslag på industrilack men den blir tydligen glansigare med åren. Sen har jag fått ett annat förslag om att man köper vanlig klarlack och häller i mattningsmedel i den?. Finns säkert massa olika sätt att göra de på.

Har ni några förslag? skicka gärna bilder och så om ni har egna bilar som är mattsvarta
Senast redigerat av chrizz (18 juni 2009)

GARAGET V.D.
900 Inlägg
15 juni 2009
gå till nån lack firma o fråga, det e det bästa man kan göra

kika gärna på mina bilar
-----------------------------------------------------------
var glad över det du har.. innan du förlorar det..

64 Inlägg
16 juni 2009
har just fått en order på finska arme bilar på jobbet dom ska vara mattsvarta IRsäkra m.m.
glans 7  matt färg + matt klarlack så att den inte blir så repkänslig. färgleverantör TIKKURILA

8 156 Inlägg
17 juni 2009
7 matt är inte direkt helmatt? Man kan inte få en riktigt "matt" lack på en bil som är lackerad med flera lager (t.ex. överlackad med matt klarlack) Dock så blir självklart den lacken bra mycket tåligare.
Ett lager med primer ger den mattaste färgen wink

Hagmans svarta, eller Standox 2k Opel 215 Rallysvart är väl bland dom vanligaste valen?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sjukskriven snowboaråkare
510 Inlägg
17 juni 2009
Biltemas mattsvarta går att späda ut för att sedan använda i färgspruta, den är rikrigt matt.
Jag har rollat min caddy med den men det borde ju inte bli glansigare resultat för att man sprutlackar med den.

Svenska Subaru Imprezaklubben...

350 Inlägg
17 juni 2009
http://www.garaget.org/?car=111024&image=1059509

polaren o jag spraymåla denna bil me  Wurts mattsvarta färg , blev jävligt nöjd smile

14 Inlägg
18 juni 2009
Trådstartare
Tack för svaren smile. Åkte till Mekonomen så fick dom blanda ihop färg åt mig!
På söndag får vi se resultatet

Sök