4036
Sök

Hjälp!! V702,5T -99 Svårstartad ibland

10 Inlägg
3 juni 2009
Trådstartare
Hallå!
Har precis blivit volvoägare, en v70 2,5T -99. (min första volvo)
Bilen fungerade hur bra som helt i en vecka men nu så vill den inte starta ibland. 80% av fallen startar den hur bra som helst på första försöket.

Någon som har några förslag?
Senast redigerat av _v70_ (3 juni 2009)

8 253 Inlägg
3 juni 2009
Du har såklart kollat över tänddelar och såna saker? Inga andra symptom? Inegn motorelektronikslampa som lyser?

10 Inlägg
3 juni 2009
Trådstartare
Jag kan inte så mycket om bilar, men den har gått 16800 och det gjordes en stor service när den hade gått 16300. Motorlampan har lyst på den sedan jag köpte bilen, men det bror (enligt volvo) på luftmassmätaren som är bytt.
Jag fick ett tips om att det kan handla om kondens, kan det stämma?

110 Inlägg
3 juni 2009
min bror hade samma priblem me sin volvo v70 turbo.men det var temp givaren vid terkostat locket.när bilen var lite varm så starta den inte alls...var bor du?tänkte om du har någon privat verkstad som kan kolla felkod..köra in ti volvo blir man ruinerad

10 Inlägg
3 juni 2009
Trådstartare
Tack för tipset, är det något som man kan åtgärda själv?
Jag bor i lund, och har ingen bra verkstad, men är grymt glad för tips om vart man kan vända sig.
Hittade det här (http://www.kjell.com/?item=48220&path=)  för att läsa felkod, är det något man ska investera i kanske?

110 Inlägg
3 juni 2009
hur ligger tempgivaren på den när den e igång???jag bor sj i kävlinge.jag vet en som e lite billigare här än volvo

10 Inlägg
3 juni 2009
Trådstartare
Jag vet inte vad temagivaren på när den är igång, ska kolla det ikväll. Är det någon du rekommenderar så hojta gärna till, är tacksam för alla tips

110 Inlägg
3 juni 2009
kan du starta o komma ner ti kävlinge?så fall kan jag komma ut o se vad temp givaren ligger på

110 Inlägg
3 juni 2009
har du msn???lätttare o snacka där adda mig nisse_127@hotmail.com

10 Inlägg
3 juni 2009
Trådstartare
japp jag lägger till dig!

10 Inlägg
5 juni 2009
Trådstartare
Jag har upptäckt en sak nu med bilen.
Om jag inte startar direkt utan väntar en stund när jag har vridit om nyckeln så startat den på direkten.
Det är precis som om den för för lite soppa vid uppstart, någon som har några tips på vad det kan vara som bråkar?

4 001 Inlägg
5 juni 2009
vet inte hur det är på V70 men kan det vara så att den tappar bränsletryck när den är avstängd så den måste bygga upp nytt tryck?

En del bilar har en slags backventil i bränslepumpen som ska sköta det och läcker den så måste man låta bränslepumpen gå ett tag innan den startar

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

10 Inlägg
6 juni 2009
Trådstartare
aha ok tack!
Någon som vet om det sitter en backventil i bränslepumpen på en v70 -99?
om det nu finns det, måste man ha en ny pump eller är det någon del som kan bytas?

16 Inlägg
6 juni 2009
kontrollera tillslaget på startmotorn. brukar oxidera(grönt) i kabelskon..

10 Inlägg
18 juni 2009
Trådstartare
Ifall någon har samma problem så lämnade jag in bilen på igår.
Det visade sig vara startspärren och chipen som sitter i bilnyckeln som bråkade, så nu startar bilen som den ska igen!

Sök