D24S har 60Kw/82hk vid 4800 varv samt 140Nm vid 2800varv
D24T har 80Kw/109hk vid 4100v. samt 205Nm vid 2400v.
D24TIC har 90Kw/122hk vid 4100v samt 245Nm vid 2400v
har D24T i min 265:a och den går inte dåligt den!! dessutom är det ju snorbilligt att köra med den också. den är ganska slö innan turbon får fart men sen sticker den iväg!! 0,8 bar laddar den original och 1-1,2 kan man ladda utan att bygga om motorn och det håller! men man måste ju skruva upp pumpen också så den sprutar in mer diesel gör man inte det kan du ladda 2 bar utan att det ens märks.
men man ska passa sig för motorer före 1983 dom var dåliga läcker/spricker i toppen och får ovala cylindrar, sen gjordes dom om och samtliga med turbo fick oljekylda kolvar. men efter 93 fick dom fler lager på kamaxeln vilket skonade denna lite. det är inte ovanligt att de äldre gick av vid höga varv.
samtliga D24 har också autotermatikkolvar som krymper/expanderar beroende på temperaturen så att ett konstant spel mellan cylinder och kolv erhålls. det är stålplattor på insidan av kolven som fixar detta.
Senast redigerat av _chevrolet_ (12 februari 2006)