3697
Sök

740 dog, startmotorn går inte runt??

79 Inlägg
21 juni 2009
Trådstartare
Jag körde med min volvo 740. De poffade till lite lite och den dog. Det lucktade även lite bränt. Försökte starta men startmotorn gick inte runt. Startmotorn klickar bara till. Men det gick att rulla igång bilen.
Jag testade att starta med nyckeln med hjälp av startkablar till ett annat batteri men de gick inte heller...

Har startmotorn gett sig eller kan det vara någon säkring? Men varför dog den då??

Tacksam för svar:).../Oscar
Senast redigerat av Paaj (21 juni 2009)

MoffeGreven
21 juni 2009
Startmotorn har nog högst troligt gått. Bara och ta upp och kolla, går på 5 minuter! smile
Senast redigerat av MoffeGreven (21 juni 2009)

21 761 Inlägg
21 juni 2009
Kolla för säkerhets skull upp pluskabeln ner till startmotorn, eftersom bilen helt plötsligt dog och att det även luktade lite bränt så verkar det kunna röra sig om kortslutning någonstans. Undersök båda ändar av pluskabeln ner till startmotorn och kika även på övriga kablar som sitter vid batteri, startmotor och generator. smile

1 142 Inlägg
21 juni 2009
:S testa knacka på startmotorn med typ en hammare och sen prova starta igen... hade samma fel på min förr och då gjorde ja så och då funka den.

79 Inlägg
22 juni 2009
Trådstartare
Var ute i garaget nyss och tog isär startmotorn, som förväntat så hade själva plastinnehållet spruckit och gått sönder. Men då är frågan, varför dog den?

Sök