mickius skrev:
Testa först o sätt dit en återcirkulerande dump. kan va den som strular!
Du har ingen extern BTR inkopplad så bränsletryck ligger för högt i motorn?
då spridare är lite dyrare än en dump så är de billigare o testa om den går bättre me åter.
Och löser inte de nått så är de nog bara mappa för spridarna ev byta dom till mindre men har du sprut i bilen nu? är inte bilen mappad med alla modds som är gjort?
Kör du bensin i bilen eller e85?
Det sitter en btr nere vid styrväxeln, förra ägaren satte dit den där nere. Problemet är att bilen luktar ren bensin, precis som om han inte förbränner den.
Ibland går han som han ska på tomgången. Men så fort man petar på gasen så börjar han igen.
Kör på vanlig bensin 98/99 oktan.
Sitter hks dump i den, och har hört att man kan köpa en del till den som gör att man bygger om den till återcirkulerande, någon som vet vart man kan få tag på en?
Pratade med autotech, som mappat bilen, dom kände igen den. Och då bilen var på mappning där så hade den problem med tomgången även då.
Så fort jag lossar batteriet i ca 10 min, och sen sätter dit igen, så funkar han bättre i tomgången, men så fort jag börjar köra han så beter han sig konstigt igen.
Draget är bra i bilen, och när man håller höga hastigheter som 90km/h å mer så fungerar han hur bra som helst.
Likadant när man växlar bilen, så "hugger" han innan han tar emot gasen.