3240
Sök

Flåsljud ur porten på bandpasslåda

22 Inlägg
29 juni 2009
Trådstartare
Gör ni inget annat än håller på med dragracing där uppe i turbocity? Har en polare som bor i v-ås som kör dragracing! primer röd pv-53 delar garage med vw maffian:D

22 Inlägg
29 juni 2009
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Rickard-v skrev:
Ja det dalar bra över 80hz men så är det med bandpass lådor, därav namnet.

Sant, men det är ändå inga problem att få bandpasslådor att spela över 80 Hz. Beror ju bla på basens parametrar. smile

Rickard-v skrev:
Tror inte basen blir lika hård i en bandpass låda tyvärr.

Just denna bas passar egentligen inte så bra i 4:e ordningens bandpass, men har man rätt element så kan en sån lådtyp spela ruskigt hårt och högt.

Den spelar ändå högre än alla ändra lådor jag testat i bilen så då får man väl leva med att den inte spelar så hårt:) Tur att man har ett framsystem som spelar hårt men det spelar inte så djupt

2 665 Inlägg
29 juni 2009
röd PV känner jag inte till. Jag är ju vw människa men i vw maffians garage är jag inte. Det finns 2garage du kan mena. Bredvid en hästaffär eller i en källar lokal.

Turbocity haha den var bra. Är det många som åker turbo menar du??

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

21 761 Inlägg
29 juni 2009
bonnevillen skrev:
Den spelar ändå högre än alla ändra lådor jag testat i bilen så då får man väl leva med att den inte spelar så hårt:)

Lådan kan säkert spela lite "hårdare" med lite större portad kammare och lite högre avstämning, men då får du förstås göra en ny låda.

Som Rickard-v skrev så ska man inte låsa sig vid hur basen låter de första timmarna, den kommer mest troligt att ändra karaktär på något sätt. När den har gjort detta, då kan man fundera på ifall man är nöjd med ljudet eller om en ny låda kan tänkas vara bättre. smile

22 Inlägg
29 juni 2009
Trådstartare
Tycker typ alla kör stor turbo i västerås:) Ligger typ på ett instrioråde tror jag kommer inte ihåg riktigt, va ett tag sen jag var där sist! Svart vw fastback å grå bubbla om dom inte har byt färg

2 665 Inlägg
29 juni 2009
ok nu vet jag vilka bilar du tänker på o vilket garage.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

Sök