2895
Sök

varvar inte över 4000

66 Inlägg
3 augusti 2008
Trådstartare
#1
nu är det så att bilen varvar inte över 4000 tusen då man står still med den ir den börjar att gå ojämt vid 4000 varv och vägrar varva mer. då man  kör går bilen hur bra som hälst och då varavar den fullt

så stillastående max 4000 och då den är i rullning så varvar den fullt ut

vad är felet?

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
3 augusti 2008
#2
det var så med farsans sharan..dt  var fel på turbon just då...

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
3 augusti 2008
#3
är det automat?Iaf lägg i N och pröva...

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

131 Inlägg
3 augusti 2008
#4
removal skrev nog det rätta svaret om det nu är automatare

I drive I laugh and I Conquer

Forummoderator
10 576 Inlägg
3 augusti 2008
#5
Alla känner inte dig personligen så berätta gärna vad för bil det gäller.
Senast redigerat av torpis (3 augusti 2008)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

66 Inlägg
3 augusti 2008
Trådstartare
#6
det är mercan c180 esprit -95 manuell.. spelar ingen roll om man har i nån vexel ir inte  så långe den står still så varvar den itne ut och så fort den börjar rulla lite gran går den hur bra som hälst

Forummoderator
10 576 Inlägg
3 augusti 2008
#7
Har det alltid varit så eller har det kommit på senare år?

MB har ju massa finesser som andra inte har, kanske nerflyttat varvstopp om bilen står still.   åk i 50km lägg ur växel och varva... funkar det då?

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

66 Inlägg
3 augusti 2008
Trådstartare
#8
det har då varit ett bra tag iaf säkertr redan då jag köpte bilen.. japp i 50 går den hur bra som hälst

Forummoderator
10 576 Inlägg
3 augusti 2008
#9
Mercedes_c180 skrev:
det har då varit ett bra tag iaf säkertr redan då jag köpte bilen.. japp i 50 går den hur bra som hälst
säkert Mercedes sätt att spara på motorn...   skulle inte förvåna mig.  Vänd dig till en märkesverkstad och se vad dem säger.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Fire And Silk
2 254 Inlägg
3 augusti 2008
#10
du får helt enkelt koppla ur Launch controllen tongue

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Fd bilmek. Numera båtmek..
129 Inlägg
22 januari 2009
#11
ingen nyare mercedes går att varva över 4000rpm vid stillastående.
det är meningen så.big_smile


593 Inlägg
22 januari 2009
#12
connyolsson skrev:
ingen nyare mercedes går att varva över 4000rpm vid stillastående.
det är meningen så.big_smile
de ligger nog ngt i det.. är likadant på opelarna me automatlåda vet ja,  går bra varva 4000rpm stillaståendes.. Hörde detta skulle skona momentovandlaren tydligen.. hmm:)

Besserwisser?
160 Inlägg
30 juni 2009
#13
Pratade med Volvo verkstad om detta fenomen att motorn inte varvar över 4000 varv/m
stillastående, pga. att min bil gjorde precis samma, och jag har en S80 T6 AUTOMAT, geartronic.

Dom sa att OM man skulle få i en växel och varvar för mycket skulle förmodligen allt rasa i lådan...
MEN... Om du bara kan varva innan 4000 varv/m så skulle det visst skona drev odyl. i lådan?

MVH
Senast redigerat av Versting (30 juni 2009)

Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga!


Sök