3925
Sök

Letar efter ett 80hz sub filter till Kicker zr1000...

4 Inlägg
28 april 2009
Trådstartare
Hej!

Jag har fått tag i ett Kicker zr1000 av äldre model. Men då fanns de bara ett chip som gör att det går att brygga steget inget filter alltså.. Så jag undrar om ngn har ett 80hz sub filter till steget liggandes lr vet vart man fortfarande kan köpa ett sånt filter...

Mvh. Johan

16 197 Inlägg
28 april 2009
ta kontakt med dBakuten..  dom borde veta.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

16 197 Inlägg
28 april 2009
Jerk-R skrev:
Har du ingen sub-utgång på stereon med ställtbart delningsfilter? Dela aktivt är oftast mycket roligare än att försöka göra det passivt..

passivt??   chipet ändrar delningen aktivt.

16 197 Inlägg
28 april 2009
Jerk-R skrev:
Ok, my bad, är inte insatt i just hur det steget fungerar, men jag själv hade gärna gjort så mycket(ju mindre desto bättre dock) korrigeringar i stereon istället för att göra det passivt.

´vem har sagt att han ska ha passiva filter??

134 Inlägg
28 april 2009
Zumorikato skrev:
Hej!

Jag har fått tag i ett Kicker zr1000 av äldre model. Men då fanns de bara ett chip som gör att det går att brygga steget inget filter alltså.. Så jag undrar om ngn har ett 80hz sub filter till steget liggandes lr vet vart man fortfarande kan köpa ett sånt filter...

Mvh. Johan

sorry för off topic men såg att du bor i nossebro, de är inte så att du köpte steget på veteran marknaden förra helgen för jag såg nämligen ett sådant där?

4 Inlägg
28 april 2009
Trådstartare
crossboy skrev:
Zumorikato skrev:
Hej!

Mvh. Johan

sorry för off topic men såg att du bor i nossebro, de är inte så att du köpte steget på veteran marknaden förra helgen för jag såg nämligen ett sådant där?

Jo jag gjorde detta smile

4 Inlägg
28 april 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:
ta kontakt med dBakuten..  dom borde veta.

Tack för tipset big_smile

134 Inlägg
30 april 2009
Zumorikato skrev:
crossboy skrev:
Zumorikato skrev:
Hej!

Mvh. Johan

okej, jo jag såg de där de såg helt nytt ut, tänkte köpa de men när jag gick tilbaka och skulle köpa de så va de borta;)

4 Inlägg
3 maj 2009
Trådstartare
crossboy skrev:
Zumorikato skrev:
crossboy skrev:

okej, jo jag såg de där de såg helt nytt ut, tänkte köpa de men när jag gick tilbaka och skulle köpa de så va de borta;)

Ja de går fort på sådan marknad smile

3 Inlägg
2 juli 2009
tjenna är du intresserad av o sälja slutsteget?smile

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
2 juli 2009
OBS Kicker ZR1000 är MYCKET känsliga vid inkoppling, anslut jord och lågnivå INNAN plus kabeln!

Team dB Akuten eldade många Zr1000 år 2001 innan de upptäckte att lågnivån MÅSTE vara ansluten innan man kopplar på pluskabeln.

För övrigt ett trevligt steg du har hittat, lite strömtörstiga men det är bra stamp i dem.

Har själv ägt tre st smile

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

Sök