2598
Sök

Hör bara brus ur högtalarna..

73 Inlägg
29 juli 2006
Trådstartare
Har kopplat in ett slutsteg på 1500w och kopplat alla kablar rätt. Men när jag ansluter högtalarna så blir det bara brus och man måste vrida på volymen nästan fullt för att över huvudtaget höra något.. Har även provat att dra andra rca-kablar på utsidan av bilen för att kolla om det eventuellt var nått störnings fel men icke. Nån som har nån aning om vad felet är ? snälla !

21 761 Inlägg
29 juli 2006
Finns det en baskontroll till steget? I så fall måste den kanske kopplas in för att det ska bli bra.

Har du kollat om det finns någon inställning på stereon för lågnivå? Den kanske inte är aktiverad.

73 Inlägg
29 juli 2006
Trådstartare
ja de finns 3 baslägen på steget och jag måste ha på högsta läget för att de ska låta något och jag har läst instruktionsboken till stereon och jag hittar inget om nån inställning..

Team Tondöv
649 Inlägg
29 juli 2006
Vad är det för steg?

Kollat så du inte har nåt filter inkopplat och inställt knasigt?
Hur står gainen?

73 Inlägg
29 juli 2006
Trådstartare
ja gain står på max och jag har inte nått filter inkopplat. men varför måste jag vrida på fullt för att höra något och de jag hör är brus !?

73 Inlägg
29 juli 2006
Trådstartare
det är ett SX1500 som jag köpte på www.masterweb.se ja gain står på max och jag har inte nått filter inkopplat. men varför måste jag vrida på fullt för att höra något och de jag hör är brus

21 761 Inlägg
29 juli 2006
Det skulle vara bra att prova med ett annat steg eller att prova ditt steg i en annan bil.

Jag tror iaf att det inte kommer tillräckligt med signal från din stereo men det bästa är nog att prova de två alternativen ovan.

Sök