3213
Sök

745 all ström borta ingen tänding

34 Inlägg
6 juli 2009
Trådstartare
Tjena! skapligt imorse så åkte ja in i en rondell i stan i spöregn o bilden mega dör, när ja vrinder nyckeln så lyser inte ett skit inne i bilen, stog o svor under huven i 10 min sen ringde ja en kompis som körde mej till jobbet, ja har kollar kablarna på batteriet som sitter där dom ska o följt plus kabeln till startmotorn o den är hel, o minus jordar i karrosen, nån som har nån ide om va det kan va?

21 761 Inlägg
6 juli 2009
Försök mäta dig fram vart spänningen försvinner. Börja med batteripolerna, sedan själva polskorna. Mät vid varje skarv/kopplingspunkt som finns utefter kablarna.

På min 240-86 så sitter det en pluskopplingsplint vid ena innerskärmen, därifrån går i princip alla pluskablar som på något sätt försörjer bilens strömförbrukare. smile

34 Inlägg
6 juli 2009
Trådstartare
aha okej stog och röck som fan i kablar osv tänkte om det kommit vatten på nått,

Ah tack iaf får stå mitt på stan bland snygga brudar o skämmas breve min fula 745 smile

21 761 Inlägg
6 juli 2009
Stå där och skäms du, men du kan ju gärna ta några kort på de snygga brudarna och visa upp. wink

34 Inlägg
6 juli 2009
Trådstartare
ah btw! beställde kamera som kommer imorn så det ska ja fan big_smile lägger upp bilder imorn!

Sök