golfarn_nr1 skrev:
11 september var ett terroristattentat!! Bush bekämpar terroristerna!
Ja absolut, men till vilket pris?! 1000-tals anhöriga till 1000-tals civila dödsoffer kan inte ha fel, Bush är och förblir ett rötägg när han agerar som han gör... var tror du hatet kommer ifrån?
Terrorister flyger in i två skyskrapor.. Bush - "Det här är en attack mot nationen, vi måste kriga mot dem nu, speciellt när oljepriset är så högt". "Jag vet, vi anklagar Irak för att ha massförstörelsevapen... då kan vi gå in där och röka ut dem... förlåt, Saddam + ta lite olja"
"Hmm... jag är polare och gör affärer med en ökänd oljemagnat och nu är han terrorist också... gud, han är i USA... bäst jag skyddar han genom att flyga ut han ur landet och sen försöka skylla allt på han + al qaida, men vi kommer ju ändå inte hitta han så då är nog inte vänskapen körd, eller?"
Ser du vart jag vill komma? Det aset har inte gjort så mycket skit för världssammanhållningen och freden, sen när Thatcher gick in i Falklandsöarna.
Terrorism är ett helvete, men man skall bekämpa terrorn för vad den gör och inte väva in en herrans massa ekonomi i det hela... men det blir väl så när världens största ekonomi skall försöka ge sig in i spelet och lägga in storstöten.