PeLa skrev:
ZonaX skrev:
PeLa skrev:
Ingen konstig pysventil, inga konstigheter alls moddat på bilen, den bara sluta ta imot laddluften...som turbon fortfarande bygger upp utan problem...
Verkar inte läcka laddluft någonstans, det hade jag ju hört?
Bilen accar som den ska om jag trycker (väldigt) sakta på gasen, om jag därimot trycken plattan på mattan så "bromsas" bilen och trycket stannar typ i IC:n eller nåt...
Verkar vara mer en givare som gett sig, men vilken isf?
Du menar alltså att om du accar sakta så går den OK men så fort du ger kaffet så bluddrar den/går inte alls?
Exakt så ja, accar jag försiktigt så blir det ett mindre "böööh"-ljud i rören och motorn accar sakterliga upp till fullvarv om jag så önskar...
Trycka halvgas och mer ger bara "böööh-ljudet" och släpper jag på gasen just då så får jag en sjuhelvetes pysning, t.o.m. från turbons sugsida misstänker jag då luftrenarens plaströr släppt en halv cm från flänsen på turbon...
Hm, kanske ett skatbo vid insuget?
Haha... Låter som att du har ett sjuhelvetes laddtryck fast på fel sida turbon
Ang. att den bluddrar så hade jag exakt samma symptom på min saab när jag testade ett bränslechip - Den gick OK (DÅLIGT!) när man gasade sakta sen så fort man trampade fullt så hände absolut nada, den kanske t.o.m. "bromsades" och va helt jävla effektlös, lät förövrigt som att han chippade (
) efter andan. Dock försvann ju detta när chippet togs ut (tror fortfarande att bilfan är alergisk mot chip
Ljudet kan jämföras med en putande mun som suger inåt mot en fullt öppen mun som suger in (testa) (det förstnämnda är ju normalast).
Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX