2982
Sök

Kickdown funktion 945 turbo.

Försäljare inom Bilmultimedia
434 Inlägg
16 juli 2009
Trådstartare
Tjabba..

som sagt, kickdownen funkar inte riktigt..den växlar ner om man trycker på, men den växlar ner för lågt, tex 3an ist för 2an, om man trycker fullt fortsätter den på samma växel. nån som vet vad det kan vara? ska man justera wiren? hur gör man så isf ?

Om jag inte minns fel så ska man känna i pedalen när den växlar ner ordentligt, är väl som ett litet hack eller vad man ska säga:P

tacksam för svar!

mvh
Senast redigerat av hks__ (16 juli 2009)

220 Inlägg
16 juli 2009
Tror felet ligger i att wiren är för dåligt spänd.
Min bror hade samma problem med sin 760 GLE, där hade den tidigare ägaren släppt på wiren lite för ekonomins skull:P

434 Inlägg
17 juli 2009
Trådstartare
hur spänner man den då? ska serva den imorrn, kan väl passa på och spänna den smile

1 339 Inlägg
17 juli 2009
Är det inte så att det bara är till att sätta sig i bilen och har gasen i botten (alternativt en tegelsten på gasen) medans en annan/du kollar om det verkligen är gasen i botten?

Annars hade jag testat att reseta automatlådans minne, helt enkelt genom att ta loss en batterikabel ett tag

434 Inlägg
17 juli 2009
Trådstartare
Volvo740an skrev:
Är det inte så att det bara är till att sätta sig i bilen och har gasen i botten (alternativt en tegelsten på gasen) medans en annan/du kollar om det verkligen är gasen i botten?

Annars hade jag testat att reseta automatlådans minne, helt enkelt genom att ta loss en batterikabel ett tag

jag jo, men asså...den kickar inte till på pedalen, hur man nu ska förklara det, men förut kände man i pedalen när man stämplade.

434 Inlägg
21 juli 2009
Trådstartare
hittat felet nu, var vajern som inte låg rätt på rullen till gasspjället smile

Sök