Köpte en Opel omega -96:a v6 förra veckan som har rullat på till nyligen då när den blir i normaltempratur börjar gå illa slutar funka på nån cylinder, tempmätaren ligger långt under rött runt 95 grader och det finns vatten i alla slangar, är det tändstift? tändkablar? den går as bra när man kör den kall, //peo
ja jag är inne på det, men ja är inget ÅPEL proffs så det kanske va nått vanligt fel, men venligt fel på just omega v6 är olje lekage , vilket ja har på denna men det är från ventilkåpan så det är inget stort
Det är nog ändå dags för en service Byt tändstift och tändkablar och hoppas på att det funkar. Tändspolen är ett rätt vanligt fel annars men då borde den nog gå dåligt även när den är kall. Den är rätt dyr också, har bytt allt ovan på min Vectra när den gick på 4 av 6 cylindrar.
Som du skriver så är oljeläckage från ventilkåpspackningarna vanligt på V6:an. Om det läcker där så hade jag kollat tändstiftsbrunnarna, nämligen där det brukar lägga sig och orsaka exakt såna symptom som du har. Annars är det nog nån tändspole eller så.
Ne fan nu imorse när ja skulle sladda in till stan gick skiten bara på 4 burkar redan när den är kall, men förra årets besiktning hade den för höga värden i avgaserna o då är det ju luftfilter tändstift man byter, nu har ja inte ens kollat har setat på akuten 8 timmar idag, men ja ska kolla stiften imorgon och kablar, ska fixa lekaget oxå, är inte så erotiskt när man parkerar bilen på stan inför heta brudar o det rycker lite lätt o luktar brända bullar.