Tänkte köpa nytt avgassystem till min GLT Behöver lite tips på vad man ska tänka på. Ska man ha 2.5" eller 3", kommer det bli någon skillnad i effekt eller är det bara ljudet som kommar ändras? Vilka sidor som är bra, etc All hjälp är välkommen!
Räcker med 2,5", tycker det blir lite väl mycket ljud på sugmotorer med 3". Du kommer känna lite mer ork i bilen. Jag köpte mitt 3" på jt tuning, men vet inte om dom har till volvo utan turbo!
Jo, dem har till volvos utan turbo också. När dem säger en toppeffektökning på 8-10%, det är väl en lögn? Enda sidan jag sett som säljer 2.5" är KGtrimning och dem var ju nästan lika dyra som 3" från JT. Vet ni någon sida som säljer bra 2.5" system?
Tänkte köpa nytt avgassystem till min GLT Behöver lite tips på vad man ska tänka på. Ska man ha 2.5" eller 3", kommer det bli någon skillnad i effekt eller är det bara ljudet som kommar ändras? Vilka sidor som är bra, etc All hjälp är välkommen!
MVH
Köp jts 3" det funkar fint. Men vänta dej ingen stor skillnad, mest på ljudet faktiskt. Därimot om du också skaffar extraktor grenrör så kommer du att känna att du får mer vrid från lägra varv också.