3925
Sök

Avgassystem till volvo 940 GLT

12 Inlägg
23 juli 2009
Trådstartare
Hej!

Tänkte köpa nytt avgassystem till min GLT smile Behöver lite tips på vad man ska tänka på. Ska man ha 2.5" eller 3", kommer det bli någon skillnad i effekt eller är det bara ljudet som kommar ändras? Vilka sidor som är bra, etc smile All hjälp är välkommen!

MVH

12 Inlägg
23 juli 2009
Trådstartare
Ingen som vet nåt?

566 Inlägg
23 juli 2009
Räcker med 2,5", tycker det blir lite väl mycket ljud på sugmotorer med 3". Du kommer känna lite mer ork i bilen. Jag köpte mitt 3" på jt tuning, men vet inte om dom har till volvo utan turbo!

12 Inlägg
23 juli 2009
Trådstartare
Jo, dem har till volvos utan turbo också. När dem säger en toppeffektökning på 8-10%, det är väl en lögn? Enda sidan jag sett som säljer 2.5" är KGtrimning och dem var ju nästan lika dyra som 3" från JT. Vet ni någon sida som säljer bra 2.5" system?

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
23 juli 2009
Simons

Deras system säljs i de flesta bildelsbutiker.

402 Inlägg
23 juli 2009
Bangkok skrev:
Hej!

Tänkte köpa nytt avgassystem till min GLT smile Behöver lite tips på vad man ska tänka på. Ska man ha 2.5" eller 3", kommer det bli någon skillnad i effekt eller är det bara ljudet som kommar ändras? Vilka sidor som är bra, etc smile All hjälp är välkommen!

MVH

Köp jts 3" det funkar fint. Men vänta dej ingen stor skillnad, mest på ljudet faktiskt.
Därimot om du också skaffar extraktor grenrör så kommer du att känna att du får mer vrid från lägra varv också.

/Jocke

Sök