3247
Sök

Bakaxel till volvo 740?

MulleRacing
499 Inlägg
25 juli 2009
Trådstartare
Hallå! Jag har lite frågor angående bakaxel till volvo 740.
Vad rekommenderas för axel till en 740? en starkare variant om det finns? vad finns det för axlar man kan sätta på för att veta att det håller? är det en diffad 1031 axel som gäller eller?

Tacksam för svar

Mvh Jimmy

Supraman
2 300 Inlägg
26 juli 2009
GLT_Racing_ skrev:
Vad rekommenderas för axel till en 740? en starkare variant om det finns? vad finns det för axlar man kan sätta på för att veta att det håller? är det en diffad 1031 axel som gäller eller?

Tacksam för svar

Mvh Jimmy

finns liet att välja på hur du vill ha det.

vill du ha toppfart eller att den ska va accsnabb? då får man titta på utväxling

ska du sladda mkt? då måste man hitta lämplig axel, finns två typer av diffar som sitter i dom, lamell eller slungdiff.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

MulleRacing
499 Inlägg
26 juli 2009
Trådstartare
Stefan Varberg skrev:
GLT_Racing_ skrev:

Tacksam för svar

Mvh Jimmy

finns liet att välja på hur du vill ha det.

vill du ha toppfart eller att den ska va accsnabb? då får man titta på utväxling

ska du sladda mkt? då måste man hitta lämplig axel, finns två typer av diffar som sitter i dom, lamell eller slungdiff.

acc snabb, och mycket sladda:)

MulleRacing
499 Inlägg
26 juli 2009
Trådstartare
Hua100 skrev:
http://www.bakaxel.se/bakaxlar.html

här kanske du hittar svar på dina frågor

där hittade jag en hel del intressant:) tack tack

Whatever :)
1 652 Inlägg
27 juli 2009
bumpar denna lite..

Är själv ute efter en axel men jag vill ju sladda lite och även få lite mer acc.. har funderat på att diffa den men de flesta säger att de inte är bra för bussningar m.m... stämmer detta ?

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

8 Inlägg
27 juli 2009
Jag har haft 2st Aga-diffade bilar och det har inte varit några problem med dessa..

Whatever :)
1 652 Inlägg
27 juli 2009
hmm okej men hur blir de så med svängradien.. för de borde väl kränga mycket mycket mer med diff?

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Sök