Pinnenpabacken skrev:
Det är ganska vanligt med småsprickor på avgashuset när dom gått nåra mil men, det brukar
inte va nåt stort problem med laddtrycket pga dessa då det bara läcker marginellt. "Katten" kan
faktiskt vara en bov i dramat, det händer ibland att cellpaketet börjar falla sönder och då täpper
dom lösa bitarna flödet igenom och då får man inget "flås" på avgaserna därav dåligt ladd. Man
kan ibland höra om man bankar på, eller ristar kring katten att de skramlar i den, då är de dags
att byta den också. Wg-klockan kan ju va slut också, om fjädern i den har brustit tex. så håller
den inte wg-spjället stängt, utan släpper igenom avgaserna, därmed sämre ladd som följd.
Du får kolla en sak isänder, tillslut hittar du felet, lycka till iaf.
okej ska ut och skruva lite till, tack för hjälpen
EDIT:HAR HITTAT FELET! (KATALYSATORN IGENSATT)
lossade downpipen så jag fick en glipa ca 5mm stor mellan turbon och downpipen körde en liten runda och bilen laddade 0,7-0,8 ,innan den gamla turbon gick sönder laddade den 0,2 antar att den blivit överhettad pga den igensatta katalysatorn
gjorde lika dant innan jag bytte turbo men då gjorde det ingen nytta för den gamla turbon var ju kass
har precis köpt en beg katalysator med alla rör utom bakre ljuddämpare allt för 500kr dom tog ca2000kr för en katalysator på skroten
EDIT:Nu har jag monterat katalysatorn och bilen laddar 0,7-0,8 bar med T5R boxen och 1,2-1,3 bar med den chippade orginalboxen tror det är säkrast att köra med T5R boxen för chippet i orginalboxen är ett 350 kr chip utan namn (står bara 850 T5 på det) går som ett skollat troll med det iaf
Tack för all hjälp hoppas att nån annan har nytta av denna tråden....