3792
Sök

Vad för lim till högtalartyg/högtalarmatta

230 Inlägg
24 maj 2008
Trådstartare
Vad ska jag använda för lim när jag ska limma dit tyget/mattan utanpå lådan? Testade tapetklister på en liten övergiven träbit men det gick igenom tyget på en gång.

Tyget jag har är vanligt svart högtalartyg från Biltema.

Second place is the first loser

4 554 Inlägg
24 maj 2008
jag har lagt ett tunnt lager mattlim när ja använt tyg, drar ut ett tunnt lager med spackelspade

358 Inlägg
24 maj 2008
spraylim funkar bra för de..

finns på brl för runt 100 lappen
Senast redigerat av zzzoder (24 maj 2008)

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt!

2 911 Inlägg
24 maj 2008
3M´s 8080 spraylim, oslagbart.

Amatör
193 Inlägg
24 maj 2008
Ta häftpistol annars.. Gjorde jag! Syns inte

f.d. Robospine
208 Inlägg
24 maj 2008
trälim funkar bra också (billigt dessutom), bred ut ett jämnt lager med en spackelspade eller nåt liknande. det tråkiga där är ju torktiden, men har man en stram budget så..

men spraylim (kontaktlim på sprayburk) som nämndes ovan är oslagbart.

..eller hur fan var det nu igen?
www.domiseven.se <<-- Byggdagboken
Min projekttråd

oo=00=oo
374 Inlägg
24 maj 2008
Mina erfarenheter av spraylim (Würth) är att det är helt värdelöst ur användarvänlighets-synpunkt. 
Det limmar ju bra. Men bökigt att "hälla" ut på ytan, och burken jag köpte (400ml) räckte bara till halva lådan, en 85 liters låda... Så med tanke på priset och så lite det räcker till är det inte värt pengarna. Kör med trälim eller liknande, billigt och bra smile

Freude am fahren!

801 Inlägg
24 maj 2008
En redig Snör loska tongue nej jag vet inte "spika för blind" på min låda..

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
24 maj 2008
Swedenrockers skrev:
Bedömning av spraylim enligt mina
egna erfarenheter av just limning
av högtalarmatta.
3M:s =*****
DLS = ****
Autoleads=**
BRL:s "egna" =***

Håller med där smile

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

230 Inlägg
25 maj 2008
Trådstartare
Big_JN skrev:
Köpte Biltemas spraylim o det funka skitbra!

Word. Gled in till biltema för sjuttioelfte gången det här lådbygget och köpte en flaska spraylim. Funkade utmärkt! Blev en enda liten "knöl" i tyget men den är under lådan så kommer inte synas något ändå.

Second place is the first loser

16 197 Inlägg
25 maj 2008
biltemas spraylim funkar kanon till å klä me matta men inget annat.. smile  limmade me de senast för nån timme sen.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Bessewisser
556 Inlägg
8 augusti 2008
Jag har använt limmet som MDS säljer på deras tyg och resultatet vart helt klart godkänt och då var det också första gången jag gjorde det!

Andra gången jag prova var med biltemas lim på biltemamatta, detta resultat vart inte så bra men det var nog inte limmets fel utan mera tyget som var "för tunt"

//SkyNard

How low

20 Inlägg
11 augusti 2008
ja köpte spraylim på biltema för typ 50 spänn

48 Inlägg
2 augusti 2009
Har ni någon koll på var dom säljer högtalarmatta till bra pris? Ska bygga en hylla för 2 slutsteg i bagaget som jag tänkte klä in så det matchar orginalmattan där bak.

ljudfantast
1 372 Inlägg
3 augusti 2009
de säljer högtalarmattor lite överallt. Jag gillar mekonomens svarta filtvariant. Biltema har några stretchiga modeller som också är ok beroende på krav.

Sök