Vad ska jag använda för lim när jag ska limma dit tyget/mattan utanpå lådan? Testade tapetklister på en liten övergiven träbit men det gick igenom tyget på en gång.
Tyget jag har är vanligt svart högtalartyg från Biltema.
trälim funkar bra också (billigt dessutom), bred ut ett jämnt lager med en spackelspade eller nåt liknande. det tråkiga där är ju torktiden, men har man en stram budget så..
men spraylim (kontaktlim på sprayburk) som nämndes ovan är oslagbart.
Mina erfarenheter av spraylim (Würth) är att det är helt värdelöst ur användarvänlighets-synpunkt. Det limmar ju bra. Men bökigt att "hälla" ut på ytan, och burken jag köpte (400ml) räckte bara till halva lådan, en 85 liters låda... Så med tanke på priset och så lite det räcker till är det inte värt pengarna. Kör med trälim eller liknande, billigt och bra
Word. Gled in till biltema för sjuttioelfte gången det här lådbygget och köpte en flaska spraylim. Funkade utmärkt! Blev en enda liten "knöl" i tyget men den är under lådan så kommer inte synas något ändå.
Jag har använt limmet som MDS säljer på deras tyg och resultatet vart helt klart godkänt och då var det också första gången jag gjorde det!
Andra gången jag prova var med biltemas lim på biltemamatta, detta resultat vart inte så bra men det var nog inte limmets fel utan mera tyget som var "för tunt"
Har ni någon koll på var dom säljer högtalarmatta till bra pris? Ska bygga en hylla för 2 slutsteg i bagaget som jag tänkte klä in så det matchar orginalmattan där bak.
de säljer högtalarmattor lite överallt. Jag gillar mekonomens svarta filtvariant. Biltema har några stretchiga modeller som också är ok beroende på krav.