3895
Sök

Fel LMM?? Volvo 745a 89a..

283 Inlägg
3 augusti 2009
är katalysatorn riktig? när jag körde me kass kattalysator så rök min lambda, likaså om man kör med e85.. då pajjar den osså

...

227 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
Nja de e en bättre begagnad katt.. Pajjar lambdan när man kör me e85??? Ja råka köra me lite för mycke e85 ganska nyligen!! Så de kan va e85 som pajja lambdan så kan ja förstå att bilen gå skit igen..

283 Inlägg
3 augusti 2009
jo jag som gillar att expremitera me allt, har kört me e85 ett tag, även 100% e85.. efter ett tag tändes lambdalampan o inget annat hjälpte än o byta den. det är ju inte säkert de är de felet på din bil, men de kan va.. även om strömförsörjningen störs till lambdan så kan den gå sönder, hur går motorn om du lossar sladden till lambdan? den sitter troligen på torpedväggen strax ovanför grenröret vid tändspolen.. en liten kontakt med tror de är 3sladdar.. lossa den o se hur den går! man kan även mäta sej till om lambdan är sönder där i kontakten. du får inga felkoder? och är du säker på att lambdan är sönder så de inte är något annat som gör att lampan tänds bara? dricker den mycket eller lite? hoppas de löser sej, har tyvärr inte tid o sitta här mer nu..

...

227 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
De e ju de att lambdalampan lyser inte.. Bilen går bara hackigt o e väldigt slö.. Ja ha inte ännu provat dra ut lambdan men ska prova de..  En sak e säker iaf o de e att nå e85 kommer inte in i tanken nå mer.. Ska försöka leta fram en multimeter o mäta de sen.. Hur ska multimetern stå som??

283 Inlägg
3 augusti 2009
jag vet inte exakt faktiskt, bör stå så att du kan mäta ganska låg ström.. tror de ska vara jätte låg ström i en kabel o sen ska man kunna fiffla lite där så att man ger motorn mer/mindre soppa.. höll på me de på min 245a för ett halvår sen, men kommer inte riktigt ihåg. men har du vettiga filter (luft/bensin) på den? och säker på att tändningen står rätt?

...

Fetast i stan !!
991 Inlägg
3 augusti 2009
Byt grenrörs packningen . är den paj och en del avgaser läcker ut innan dom kommer till lambdan så mäter ju lambdan upp fel mängd avgaser och då blir det fel någonstans .    så jag skulle byta den så tror jag nog att det kan bli bra sen .  //Emil

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

227 Inlägg
4 augusti 2009
Trådstartare
Ja de va lite gran så ja trodde de skulle bli.. Tack för svaret.. Ska byta ut packningen nu innan ja byter lambdan..

Sök