22 april 2009
Trådstartare
Det är så att jag köpt en 3x mätarhållare som är tänkt att montera på instrumentpanelen, rakt på locket dvs.
Nu finns det skruvhål o så i mätarhållaren och det skulle se halvt OK ut och bara skruva dit den på panelen o sedan kapa ett hål under för att dra sladdarna till mätarna.
Men jag vill ha ett så homogent utseende som möjligt, så det ser ut som skiten sitter där ifrån fabrik.
Så frågan är nu, vad ska jag använda mig av, tänkte skruva dit mätarhållaren och sedan spackla på med glasfiber (något som jag aldrig gjort förut)
sen spackla på med vanligt spackel utanpå (om det ens är möjligt?) för att sedan slipa av så det blir så runt o fint som möjligt och att konsollen ser ut som den är ett med instrumentpanelen så att säga.
Frågan är nu hur ska jag gå tillväga, är det så enkelt som det låter ovan spackla på, slipa spackla på igen och slipa ut valfri form och sedan flocka skiten bara ?
Visar bild nedan på ett ungefär hur det är tänkt att vara, skillnaden är att på bilden så är det klätt med skinn ovanpå istället, något som jag inte kommer ha utan ska flocka istället.
Senast redigerat av Hammarslag (22 april 2009)
Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed