9 augusti 2009
Trådstartare
Ok, var bak på pumpen och skruvad lite och upptäclte varför den inte startade. När jag kollade om pumpen krånglade gick en av munstyckena som man kopplar in i pumpen av så jag bytte ut den mot en ifrån en annan, men dessa skiljde sig lite åt då det satt en liten grej till på den jag att ditt. Men nu när jag rykte bort den startar den.
Men samma problem kvartstår som innan. Om du ligger och kör och släpper gasen eller växlar så att motorvarvet sjunker/stiger så lägger bilen vara om du frikopplar. Sen är det bara vrida igång den igen och köra till det blir samma sak. Det gäller också på tomgång, om du lägger bilen på ett visst varv och sedan släpper och ska gasa igen, böar den bara.
Motorn kändes inte nå rapp heller utan tvekade innan den varvar upp, men vi la den på ca 4000rpm 30 sek på tomgång och sedan kändes den rappare tills den fick samma fel igen.
Har fortfarande plåten borta i skuffen så man hör bensinpumpen och innan bilen börjar gå dåligt hör man hur bensinpumpen låter högre som om den arbetar mera. Sen efter att bilen dött och man startar den igen låter den mindre.
Men den förra bensinpumpen lät den så högt hela tiden.
Någon som vart me dom nått liknande?
hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas