4626
Sök

Th 700 låda på äldre 350

37 Inlägg
21 maj 2009
Trådstartare
#1
hejsan, är de någon som vet om en th700 låda ifrån 1991, passar på en äldre 350 motor?

tacksam för svar!!!!

mvh rickard

basnarkoman!

3 714 Inlägg
21 maj 2009
#2
Det ska väl bara va att skruva dit har jag för mig?

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

12 086 Inlägg
21 maj 2009
#3
Det passar alla Cheva V8, passar även många andra märken, kan skilja lite i bultdelningen men går oftast att få på ändå men de saknas nån bult.

135 Inlägg
22 maj 2009
#4
Inga problem... TH700 lådan är poppis att sätta dit bakom gamla V8:or just för att få en extra växel och spara lite soppa när man åker långt... Sök vidare på nätet, det finns hur mycket info om sådana konverteringar som helst... Speciellt i USA...

Idrott luktar svett, sport luktar bensin

4 682 Inlägg
22 maj 2009
#5
passar ju inte direkt ,Från och med 1988 och framåt e de elektronisk styrning av lockupen. du måste alltså ha en databox inkopplad eller koppla elen till lockupen.
finns dock färdiga konverteringskitt att köpas : http://store.summitracing.com/partdetai … toview=sku
sen så måste du oxå hitta en lösning på hastighetsmätardrivningen.
och  så måste du korta kardanen å flytta växellådsbalken oxå.

37 Inlägg
22 maj 2009
Trådstartare
#6
Moparboy440 skrev:
passar ju inte direkt ,Från och med 1988 och framåt e de elektronisk styrning av lockupen. du måste alltså ha en databox inkopplad eller koppla elen till lockupen.
finns dock färdiga konverteringskitt att köpas : http://store.summitracing.com/partdetai … toview=sku
sen så måste du oxå hitta en lösning på hastighetsmätardrivningen.
och  så måste du korta kardanen å flytta växellådsbalken oxå.

okey, men ska ha samma växellåda, ska byta motor till en äldre 350, och ja tänkte om själva sprängkåpan på th700 passar på motorn,

basnarkoman!

4 682 Inlägg
22 maj 2009
#7
Rickardj skrev:
okey, men ska ha samma växellåda, ska byta motor till en äldre 350, och ja tänkte om själva sprängkåpan på th700 passar på motorn,

ja, själva sprängkåpan passar nog.

8 Inlägg
1 augusti 2009
#8
gammal tråd men vafan.. Så om man sätter på 700an utan konverteringskittet så funkar den iaf på 123an..? Min 350låda har ballat ur lite, har en 700 liggandes som jag tänkte slänga på så länge...


4 682 Inlägg
2 augusti 2009
#9
bajakken skrev:
gammal tråd men vafan.. Så om man sätter på 700an utan konverteringskittet så funkar den iaf på 123an..? Min 350låda har ballat ur lite, har en 700 liggandes som jag tänkte slänga på så länge...

alla växlar kommer att funka men inte lockupen.

Offroad Racing
3 122 Inlägg
3 augusti 2009
#10
Moparboy440 skrev:
bajakken skrev:
gammal tråd men vafan.. Så om man sätter på 700an utan konverteringskittet så funkar den iaf på 123an..? Min 350låda har ballat ur lite, har en 700 liggandes som jag tänkte slänga på så länge...

alla växlar kommer att funka men inte lockupen.

Och den vill man inte köra utan, för du kommer inte kunna köra många mil utan att överhetta lådan om du inte har lockup. Även om du har stor oljekylare. Jag vet, av erfarenhet...

Men man behöver inte nödvändigtvis köpa ett konverteringskit, Jag har kopplat om så jag kan styra min låda manuellt. Det kan kräva ett par kopplingar innanför tråget i växellådan, men det går utan vidare.

Här finns tråden på när jag hade problem. http://www.4x4sweden.se/forum/viewtopic.php?t=15826
Fråga gärna om du vill veta mer, jag rekommenderar inte du kopplar som jag gjorde.
Senast redigerat av henke_99 (3 augusti 2009)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

8 Inlägg
10 augusti 2009
#11
Okej, tack för era svar!
Har nog dock bestämt mig för o ta en titt på th350n som sitter på.
Men vet inte riktigt vad det kan va för fel..
Som sagt, den växlar lite pucko, typ för tidigt för att sen gå upp snabbt i varv..slirig?
Spaken känns grötig och har inga tydliga lägen för växlarna.. P-läget är obefintligt, funkar likadant som neutralen...Är det lönt att skaffa prylar för renovering? Och vad kan det vara? masterkit, turbin, lameller? Hopplöst fall? Kanske är likabra att införskaffa en renoverad th350 o hänga på..

Bilen är en camino 350/350


4 682 Inlägg
10 augusti 2009
#12
bajakken skrev:
Okej, tack för era svar!
Har nog dock bestämt mig för o ta en titt på th350n som sitter på.
Men vet inte riktigt vad det kan va för fel..
Som sagt, den växlar lite pucko, typ för tidigt för att sen gå upp snabbt i varv..slirig?
Spaken känns grötig och har inga tydliga lägen för växlarna.. P-läget är obefintligt, funkar likadant som neutralen...Är det lönt att skaffa prylar för renovering? Och vad kan det vara? masterkit, turbin, lameller? Hopplöst fall? Kanske är likabra att införskaffa en renoverad th350 o hänga på..

Bilen är en camino 350/350

har du golvspak eller "krycka"? beter den sig likadant vid både del- och fullgasväxlingar?
börja med att kolla efter vacuumläckage och se över oljan i lådan.
kan eventuellt vara vacuummodulatorn som krånglar.
men starta gärna en ny tråd där du beskriver just ditt problem så kanske du får fler svar.
här kan du kolla in lite renoveringskit: http://www.summitracing.com/search/Depa … =Price|Asc .


Sök