3095
Sök

Bra sätt att få bort emblem lim?

20 Inlägg
10 augusti 2009
Trådstartare
har börjat ta bort emblemen på min bil men det va inte lika lätt att få bort limmet som det vart på mina andra bilar...
nån som har tips?
Biltemas Labeloff, funkar den på det limmet??

tacksam för svar

12 086 Inlägg
10 augusti 2009
Bensin

VW-nörd?
4 332 Inlägg
10 augusti 2009
Använd i alla fall inte vilket limborttagningsmedel som helst, Biltemas labeloff står det väl tom att det fungerar på billacker väl? Tar du ett limborttagningsmedel som inte är testat på bilar, kan du få skadad lack.
Personligen använde jag Yes och sen vaxade om det berörda området då yes tar bort allt skydd.

83 Inlägg
10 augusti 2009
Förtunningsmedel fungerar!

979 Inlägg
10 augusti 2009
bensin är det absolut effektivaste. Ja hade riktiga problem med mitt klister, använde "ren" bensin på flaska, borttagningsmedel bla bla, inget fungerade riktigt bra. Sen tog ja en trasa, tryckte in den i slangen efter att ja hade tankat & började gno på bilen. I en handrörelse så va limmet borta=)

Hpc

1 196 Inlägg
10 augusti 2009
Förtunning skulle inte jag använda om jag ville ha kvar lacken på bilen.
Som tidigare skribenter sagt så är bensin riktigt bra, men vill man slippa massa olja och liknande på lacken så är medicinsk bensin det bästa. Bensin fast utan de dåliga farliga petroleumbiprodukterna. Finns att köpa på Apoteket bland annat. Fungerar riktigt bra.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
10 augusti 2009
master_lars, med medicinsk bensin så menar du kemisk bensin eller? Finns oftast att köpa på välsorterade matvaruaffärer till o me smile

151 Inlägg
11 augusti 2009
Vanlig avfettning funkar ju faktiskt bra det också

Sök